با ۹ غذایی آشنا شوید که ملکه انگلستان هرگز به آن ها لب نمی زند

تاریخ ثبت خبر :8/2/2017

«دارن مک‌گرادی»، سرآشپز سابق کاخ سلطنتی انگلستان، اخیرا فهرستی از غذاهایی که ملکه الیزابت دوم هرگز آن ها را نمی‌خورد را منتشر نموده است.

به گفته وی، ملکه وقتی تنها غذا میل می‌کند، هرگز مواد حاوی نشاسته مصرف نمی‌کند. به این مفهوم که او هیچ وقت پاستا یا سیب زمینی نمی خورد.

اگر کنجکاو هستید تا با این فهرست ۹ گزینه ای آشنا شوید، توصیه می کنیم تا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پاستا

ملکه الیزابت دوم، به جای پاستا ترجیح می دهد یک بشقاب بزرگ سالاد، یا ماهی کبابی، یا مرغ با سبزیجات میل کند.

سیب زمینی

ملکه نه تنها از خوردن پاستا و نان سر باز می زند، بلکه سیب زمینی هم میل نمی کند زیرا حاوی مقدار زیادی نشاسته است.

گوشت آبدار (نیم‌پز)

برخی از اشخاص ترجیح می دهند استیکشان نیمه پخته و تا حدی خام و آبدار باشد، اما این دقیقا برعکس اعتقاد ملکه انگلستان است. به ادعای سرآشپز سابق کاخ سلطنتی، ملکه الیزابت دوم، از این استیک ها متنفر است و ترجیح می ذهد که گوشت کاملا پخته میل کند.

تخم مرغ های سفید

به ادعای سرآشپز یاد شده، ملکه انگستان تا حد امکان تخم مرغ های سفید نمی خورد و باید برای او تخم مرغ قهوه ای (رسمی) سرو کنید. زیرا اعتقاد دارد که طعم تخم مرغ های رسمی بسیار بهتر از سفیدهاست.

سیر و پیاز

بسیاری از افراد در سراسر دنیا فقط به دلیل بوی بدی که مصرف سیر و پیاز در دهان ایجاد می کند، از خوردن آن صرف نظر می کنند. اما ملکه انگلستان نمی تواند طعم و بوی این مواد را تحمل کرده و در غذاهایی که به مقادیر زیادی سیر و پیاز استفاده شده باشد، لب نمی زند.

خمیر نان

خیلی از ما عادت داریم خمیر داخلی نان های فانتزی و حتی گاهی، نان بربری را درآورده و دور می اندازیم. یا آن ها را خشک کرده و برای پرنده ها یا تهیه پودر سوخاری کنار می گذاریم. اما ملکه انگلستان، بخش خشک و برشته اطراف نان را جدا کرده و آن ها را کنار می گذارد.

به ادعای McGrady، ملکه الیزابت دوم ساندویچ نان و پنیر، تن ماهی یا را فقط در صورتی که نان آن ها نرم باشد مصرف می کند.

میوه های غیرفصلی

ملکه الیزابت دوم هرگز میوه ای در خارج از فصل خود نمی خورد. سرآشپز اسبق وی در این رابطه بیان داشته که اگر مثلا در زمستان در کنار غذا برای او توت فرنگی سرو کنید، حتما به شما خواهد گفت که چگونه جرات می کنی میوه غیر ارگانیک و پرورشی برای من بیاوری؟

موز کامل

ملکه الیزابت هرگز بدون کارد و چنگال موز نمی خورد. به گفته آشپز سابقش، او با چاقو، سر و ته موز را برش می دهد. سپس پوست میوه را می کند و آن را به صورت حلقه ای می برد. در انتها، با چنگال موز را میل می کند.

چای شیرین

چای شیرین، نوستالوژی بسیاری از ما ایرانی هاست که در ابتدا صبح، با نان و پنیر خورده و راهی مدرسه می شدیم. اما ملکه انگلستان هرگز چای را با قند یا شکر نمی نوشد و در عوض ترجیح می دهد شیر به آن اضافه نماید.