مرکز اخراج مهاجران Morton Hall زیر ذره بین

تاریخ ثبت خبر :3/15/2018

بررسی ها در بریتانیا جهت روشن شدن مسئله مرگ چهار نفر در مرکز Morton Hall واقع در Lincolnshire که یکی از مراکز دستگیری و اخراج مهاجران غیرقانونی از این کشور است، ادامه دارد. چندی پیش رئیس هیئت بررسی حوادث داخلی وزارت کشور بریتانیا "ایو کوپر" اعلام کرد که تحقیقات و بررسی های کارشناسان در مورد Morton Hall ادامه دارد. 

وی در ادامه افزود که همچنین تحقیقات درباره یک مرکز دیگر اخراج مهاجران غیرقانونی به نام Brook House در کنار فرودگاه Gatwick نیر در جریان است. وی در ادامه افزود: "ما باید بدانیم که در Morton Hall چه خبر است"

چهار مهاجر غیرقانونی که در مرکز مورتون هال، در سال گذشته جانشان را از دست دادند عبارتند از:

Carlington Spencer 38 ساله از جاماییکا

Lukasz Debowski 27 ساله از لهستان

Bal Ahmed Kabia 49 ساله از سیرالئون

و یک مرد 27 ساله عراقی

 کوپر که خود یکی از نمایندگان و اعضای حزب کارگر انگلستان است، در بیانات خود اضافه کرد: "ما هم در مورد وضعیت Morton Hall و هم در مورد Brooke House به دنبال مدارک دست اول هستیم. ما به دنبال این هستیم که بفهمیم دقیقا در این مراکز چه می گذرد و وزارت کشور چه واکنشی به این مسائل نشان می دهد"

وی اضافه کرد: "پس از بررسی یافته ها، مدارک و شواهد ما نظر خود را در این زمینه اعلام خواهیم کرد"

مرکز Morton Hall دارای بیش از 392 اتاق است که در 6 بخش قرار گرفته اند. این مرکز جهت اسکان موقت پناهجویانی مورد استفاده قرار می گیرد که منتظر نتایج روند دادگاه هستند و یا پناهجویانی که موفق به دریافت ویزای انگلستان و پناهندگی نشده و در انتظار اخراج از این کشور بسر می برند.

گفته می شود که نیمی از افرادی که در این مرکز نگهداری می شوند، پناهجویان غیرقانونی هستند که در زمان اقامت در انگلستان مرتکب جرم شده و در این مرکز زندانی هستند و منتظر اخراج از انگلستان می باشند.