کلوپ می‌گوید بعید می‌دانم داستان دورتموند در لیورپول تکرار شود

تاریخ ثبت خبر :7/26/2017

یورگن کلوپ مربی لیورپول در گفت‌و‌گو با نشریه میرر انگلستان گفت که مطمئن نیست داستان افتخاراتش در بوروسیا دورتموند را الان هم بتواند تکرار کند. کلوپ سال ۲۰۰۸ هدایت بوروسیا دورتموند را برعهده گرفت، در دوره‌ای که قهرمان سابق اروپا به شدت دچار بحران بود و سال قبل از ورود او با فاصله‌ای ناچیز از ورشکستگی جان سالم به در برد. او اما تیمش را با تزریق گروهی از بازیکنان جوان و ارزان مانند ماریو گوتزه، شینجی کاگاوا، متس هوملس و روبرت لواندوفسکی احیا کرد و با همان بازیکنان دو سال پیاپی (۲۰۱۱ و ۲۰۱۲) قهرمان بوندس‌لیگا شد و سال ۲۰۱۳ هم تیمش را به فینال لیگ قهرمانان رساند.

کلوپ اما می‌گوید که شاید تکرار آن افتخارات در لیورپول برایش ممکن نباشد. او گفت:« مطمئن نیستم که تکرار داستان دورتموند در اینجا برایم امکان‌پذیر باشد چون در آلمان به من فرصت دادند تا کارم را انجام دهم‌ . نه به این خاطر که آنها فکر می‌کردند  ایده من برای کار کردن با بازیکنانی که حتی ۲۰ سال‌شان هم نشده بود ایده خوبی است بلکه به این دلیل که باشگاه پول نداشت که کار دیگری انجام دهد. این تفاوت بزرگ میان فوتبال انگلیس و آلمان است. فوتبال یعنی بردن اما توسعه هم در آن مهم است چون تنها این بازیکنان هستند که می‌توانند سطح فوتبال را بالا ببرند. آموزش دادن به بازیکنان‌ خودش یک چالش است. ما نباید توسعه فوتبال را از یاد ببریم.»

مربی آلمانی لیورپولی‌ها گفت:« بدون شک من اینجا در لیورپول هم دوست دارم برای کسب عنوان قهرمانی بجنگم اما چهارم شدن‌مان در فصل گذشته لیگ برتر هم دستاورد واقعاً بزرگی بود. ما بالاتر از دو تیم بزرگ (آرسنال و منچستریونایتد) قرار گرفتیم که نباید این را فراموش کنیم. این گروه از بازیکنان دستاورد بزرگی کسب کرده‌اند پس باید به آنها فرصتی دوباره داد. من قبول دارم که تیم ما هنوز هم مشکلات و ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود و پیشرفت کند اما هدف ما این است که یک بار دیگر این کار را انجام دهیم.»

کلوپ ادامه داد:« دور و بر ما جابه‌جایی زیادی رخ داده است که به پیگیری آنها علاقه‌ای ندارم. من به همه چیز فقط مانند یک هوادار نگاه می‌کنم. بله، اینکه تیم‌ها این بازیکن یا آن بازیکن را می‌خرند جالب است اما این دلیل نمی‌شود که من هم همان کار را انجام دهم. تفاوت میان ما و سایر تیم‌ها این است که بازیکنی از دست نداده‌ایم.»

کلوپ سپس با لحنی قاطع به شایعاتی که درباره پیوستن ستاره برزیلی تیمش فیلیپه کوتینیو به بارسلونا برای گرفتن جای نیمار منتشر شده است، پاسخ داد و گفت:« وقتی می‌گویم که او فروشی نیست یعنی فروشی نیست. دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. این تصمیم من و باشگاه است. این را می‌گویم که دیگر شایعه‌سازی نکنید و درباره این موضوع حرف نزنیم.:

موضوع دیگری که کلوپ به آن اشاره داشت، روند مذاکرات با امره جان برای تمدید قراردادش با لیورپول بود. کلوپ درباره جان ۲۳ ساله که تنها ۱۲ ماه دیگر با لیورپول قرارداد دارد به خبرنگاران گفت: «شما می‌توانید تصور کنید که ما در حال مذاکره هستیم و همه ما احساس خوبی داریم و بابت ماندن او مطمئن هستیم. روند مذاکرات خوب بوده است اما تا زمانی که چیزی امضا نشود، نمی‌توان حرفی زد. امره برای ما بازیکن بسیار مهمی است و ما قصد نداریم بازیکنی که در ترکیب اصلی‌مان قرار دارد را بفروشیم