آخرین اخبار کرونا در کانادا

تاریخ ثبت خبر :5/5/2020

COVID-19 یک تهدید جدی برای سلامتی شهروندان تمام کشورهاست که شرایط آن روزانه در حال تحول است. میزان ریسک و خطر این بیماری در جامعه های مختلف متفاوت خواهد بود، اما با توجه به افزایش ابتلای کانادایی ها، خطر در این کشور بسیار بالا در نظر گرفته می شود. این بدان معنا نیست که تمامی شهروندان کانادا به این بیماری مبتلا خواهند شد بلکه تاثیر قابل توجهی بر سیستم مراقبت بهداشتی کانادا گذاشته است. هر شخصی با هر شرایطی می تواند به بیماری کرونا مبتلا شود، اما افراد بالای 65 سال، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته و افرادی که بیماری های اساسی (بیماری ریه و قلبی) دارند بیشتر در معرض خطر می باشند.
آزمایشگاه ملی میکروبیولوژی کانادا تست تشخیصی را برای ویروس ناشی از COVID-19 انجام می دهد و خلاصه ای از تعداد افرادی که در کانادا آزمایش شده اند، هر روز هفته موجود و به روز می شود. طبق آخرین گزارشات این مجموعه در تاریخ 5 می 2020، بیش از 919هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفته اند که نتیجه تست تعداد 60772 نفر مثبت بود که بیش از 32هزار نفر در استان کبک و نزدیک به 18هزار نفر در انتاریو ساکن هستند. از مجموع مبتلایان در سه ماه گذشته 3854 نفر فوت شده و 26017 نفر از مبتلایان بهبود یافتند.

بیشتر افراد مبتلا به بیماری کرونا در وضعیت خفیف به خودی خود بهبود میابند؛ اما تا کنون واکسن یا درمانی برای پیشگیری از این بیماری ساخته نشده است. با این حال همه گیری بیماری COVID-19 باعث بررسی روش های درمان متفاوت در تمامی کشورهای جهان از جمله کانادا شده که دربرخی موارد ممکن است در درمان یا پیشگیری نتیجه بخش باشد. در تاریخ 12مارس همسر نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو در پی سفر به انگلیس با علائم خفیفی به بیماری کرونا مبتلا شد و پس از دو هفته قرنطینه بهبود یافت.


دولت کانادا زیرساخت هایی را برای پاسخگویی به تهدیدات بهداشت عمومی ایجاد کرده و برای همکاری با دولت های استانی و شرکای بین المللی برای به حداقل رساندن اثرات سلامتی، اقتصادی و اجتماعی بیماری کرونا آماده است. محدودیت هایی در خصوص ورود شهروندان خارجی به کانادا درمارس اجرا شده بود که در حال حاضر تا 21 ماه می نیز تمدید شد، این محدودیت ها برای تمامی اتباع خارجی حتی دارندگان سوپر ویزای کانادا و اعضای نزدیک خانواده نیز اعمال می شود. در تمامی شهرها نیز محدودیت هایی برای خروج ازمنزل در نظرگرفته شده، همچنین بسیاری از مشاغل (به جز سوپرمارکت، داروخانه، پمپ بنزین و دفاتر پستی) نیز دستور تعطیلی داشتند.