امنیت سایبری اولویت خودروسازان آمریکایی

تاریخ ثبت خبر :10/25/2016


درخواست آمریکا از خودروسازان برای اولویت دادن به امنیت سایبر

عصر خودرو- رگولاتورهای آمریکا اعلام کردند خودروسازان باید امنیت سایبر را در اولویت قرار دهند و سیستمهای الکترونیکی و رایانه ای خودروهایشان را در برابر هکرها محافظت کنند.
 
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دستورالعمل امنیت سایبر که از سوی سازمان ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا منتشر می شوند، توصیه بوده و مقررات قابل اجرا نیستند. با اینهمه گامی به سوی ایجاد یک نقشه راه برای صنعت خودرو به شمار می روند زیرا قانونگذاران و مصرف کنندگان، خودروسازان را تحت فشار قرار داده اند تا نشان دهند تا چه حد خودروهای متصل و اتوماتیک را در برابر حملات سایبری حفاظت خواهند کرد.

بعضی از پیشنهادهای این سازمان که روز دوشنبه در سندی با عنوان بهترین شیوه‌های امنیت سایبر برای خودروهای مدرن منتشر شد، منعکس کننده اقداماتی است که خودروسازان تاکنون انجام داده اند و شامل تشکیل گروهی برای اشتراک گذاری اطلاعات درباره تهدیدات امنیت سایبری بوده است.

جوناتان آلن، مدیر موقت مرکز تحلیل و اشتراک اطلاعات خودرو به رویترز گفت: خودروسازان با احتیاط به بازبینی جنبه‌های فنی پیشنهادهای رگولاتور آمریکا و همچنین پیشنهادهای مربوط به افشای اطلاعات درباره سیستمهای داده که فوق العاده رقابتی است، خواهند پرداخت. این گروه که به اتو-ایزاک معروف است، از سوی خودروسازان به عنوان مرکزی برای اشتراک گذاری اطلاعات میان خودروسازان درباره تهدیدات امنیت سایبر و مقابله با آنها تاسیس شده است.

خودروسازان پس از اینکه محققان امنیتی موفق شدند کنترل از راه دور یک جیپ چروکی را بدست بگیرند، تلاشها برای مقابله با تهدیدات هک را در یک سال گذشته تسریع کرده اند. فیات کرایسلر اتوموبیل در ژوییه سال 2015 برای 1.4 میلیون خودرو به منظور نصب نرم افزاری برای حمایت در برابر حملات هک فراخوان داد.

سایر خودروسازان شامل ب ام و و تسلا موتورز اقداماتی را برای رفع شکافهای امنیتی در سیستمهای داده خودروهایشان فاش کرده اند.

امنیت سیستمهای ارتباطی و داده در خودروها به اندازه ای اهمیت دارد که خودروسازان حرکت تسلا در این زمینه را دنبال کرده و ارتقاهای امنیتی را از طریق لینکهای داده بی‌سیم برای خودروها فراهم می‌کنند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا اوایل امسال هشدار داد که تبهکاران از به‌روزرسانی‌های نرم افزاری آنلاین خودرو بهره برداری خواهند کرد.