ترامپ به دنبال مهاجران مسلط به زبان انگلیسی است

تاریخ ثبت خبر :8/3/2017

شبکه خبری «ای بی سی نیوز» از حمایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از طرح جدید مهاجرتی موسوم به Raise Act   در این کشور خبر می دهند که بر اساس این طرح، مهاجرت قانونی به آمریکا در طول دهه آینده تا حدود 50 درصد کاهش پیدا می کند و با بازبینی در نظام مهاجرتی فعلی آمریکا، مانع از ورود مهاجران کم سواد و کم مهارت به آمریکا می شود.

بر این اساس،‌ ترامپ ضمن سخنرانی خود در کاخ سفید، این قانون را مهم ترین اصلاح انجام شده در سیستم مهاجرتی آمریکا در نیم قرن اخیر توصیف کرد و گفت این قانون سیستم کم مهارت مهاجرتی آمریکا را با یک سیستم همراه با امتیازات جدید جایگزین می کند.

بر اساس این طرح، متقاضیان دریافت گرین کارت و یا اقامت قانونی در آمریکا در صورتی برای مهاجرت امتیاز کسب می کنند که مهارت مکالمه به زبان انگلیسی داشته باشند و بتوانند از نظر مالی خود را تامین کنند.

ترامپ گفت که این آزمون ها در سیستم جدید مهاجرتی آمریکا به کمک آن دسته از قشر کارگری در آمریکا می آید که حقوق و دستمزد خود را با مهاجران کم سواد و کم مهارت مقایسه می کنند.

با این حال، این طرح موسوم به Raise Act (قانون ارتقاء) برای تصویب با شرایط سخت و طولانی ای روبرو است به طوری که هشت قانونگذار دموکرات در سنای آمریکا باید به این طرح رای مثبت بدهند تا اجرایی شود.

«تام کاتن» جمهوریخواه ایالت آرکانزاس و «دیوید پردو» از ایالت جورجیا نویسندگان این طرح مهاجرتی جدید هستند و در دفاع از طرح پیشنهادی خود،‌آن را دفاع از قشر کارگر آمریکا توصیف کرده اند.

این طرح پیشنهادی سقف تعداد مهاجرانی که سالانه به آمریکا پذیرفته می شوند را 50 هزار نفر تعیین کرده است. این در حالیست که در حال حاضر 22.5 میلیون مهاجر در سطح جهانی هستند و بیش از نیمی از این مهاجران زیر 18 سال سن دارند.

از طرف دیگر، بر اساس گزارش وزارت امنیت کشور آمریکا، در سال 2015 میلادی یک میلیون و 51 هزار و 31 نفر مهاجر توانسته اند در آمریکا اقامت دائم بگیرند.