دستور مهاجرتی ترامپ ۱۸ میلیارد دلار به گردشگری آمریکا خسارت می‌زند

تاریخ ثبت خبر :7/5/2017

رییس بخش تحقیقات شورای ایرانیان آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی کشور آمریکا گفت، احیای دستور مهاجرتی دونالد ترامپ که از ورود 6 کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا جلوگیری می کرد، می تواند در طی سال های نه چندان دور 18 میلیارد دلار به صنعت گردشگری این کشور لطمه وارد کند.

 

مرعشی گفت، دولت آمریکا باید بین نگرانی های امنیت ملی کشورش و هزینه های اقتصادی و بشردوستانه دستور جلوگیری از مهاجرت مسلمانان به آمریکا اعتدال برقرار کند.

 

وی گفت: «بعد از حادثه هایی که در 11 سپتامبر رخ داد ، صنعت گردشگری کشور آمریکا 600 میلیارد دلار زیان کرد و پس از دستور ممنوعیت سفر، این صنعت ضربه شدید جدیدی خواهد خورد

 

دستور مهاجرتی ترامپ از پنجشنبه شب هفته پیش مجددا اجرایی شد و در مورد کشورهایی چون ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن وضع می شود. ولی کسانی که دارای روابط خانوادگی «نزدیک» هستند، از جمله والدین، نامزد، همسر، والدین، داماد، کودک، برادر و خواهر یا عروس می توانند وارد این کشور شوند.

 

مرعشی گفت، برای جلوگیری از هزینه های گزاف این فرمان، 3 توصیه می توان به دولت این کشور کرد: دلیل منطقی برای این ممنوعیت و اینکه چرا بعضی کشورها در چنین فهرستی قرار دارند در حالی که بعضی دیگر از فهرست حذف شده اند، توضیح اینکه چرا دولت های گذشته آمریکا هیچ گاه چنینعملی را در دستور کار قرار نداده اند و به حداقل رساندن تبعات اقتصادی این دستور برای آمریکا و کشور های دیگر.

 

وی گفت: «ما باید دولت آمریکا را به چالش بکشیم تا بگوید که چرا بعضی از کشورها مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی در این فهرست جایی ندارند