دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن London School of Economics and Political Science

مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (به اختصار: مدرسه اقتصاد لندن)، یک کالج تخصصی از مجموعه دانشگاه لندن است که در سال ۱۸۰۵ تأسیس شد و در ۱۹۰۰ به این دانشگاه ملحق شد.

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های جهان در زمینه مطالعات اجتماعی و سیاسی به حساب می آید و تلاش می‌شود در این دانشگاه، به دانشجویان دیدگاهی باز نسبت به علوم انسانی داده شود و تاکید بر آن است که هر دانشجویی لزوما به جز رشته خود از رشته های دیگر نیز واحدهایی را انتخاب کند. از مهم‌ترین گروه‌های مطالعاتی آن می‌توان به انسان شناسی، جرم شناسی، روابط بین الملل، روانشناسی اجتماعی و جامعه شناسی اشاره کرد.

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن در قلب لندن مرکزی واقع شده و تمام دپارتمان‌ها و مؤسسات در یک دانشکده متمرکز شده‌اند. همچنین بدلیل موقعیت مناسبی که دارد، دسترسی به آن از طریق خط‌های متعدد اتوبوس و مترو بسیار آسان است.

این دانشگاه در شمارشی که در سال 2015 صورت گرفت دارای 10,600 دانشجو می‌باشد که به تفکیک زیر می‌باشند:

حوزه تحصیلی

کارشناسی 42% - تحصیلات تکمیلی 58%

شیوه تحصیل

تمام‌وقت 95% - نیمه‌وقت 5%

ملیت

بریتانیا 33% - کشورهای عضو اتحادیه اروپا 18% - سایر 49%

جنسیت دانشجویان

مذکر 49% - مونث 51%دانشگاه اقتصاد لندن

تحقیقات و تدریس دانشگاه LSE به شبکه‌ای از دپارتمان‌های آکادمیک مستقل تبدیل شد. این 26 دپارتمان عبارتند از:

Department of Accounting, Department of Anthropology, Department of Economic History, Department of Economics, Department of Finance, Department of Geography and Environment, Department of Government, LSE Department of International Development, Department of International History, Department of International Relations, Department of Law, Department of Management, Department of Mathematics, Department of Media and Communications, Department of Methodology, Department of Philosophy, Logic and Scientific Method, Department of Psychological and Behavioural Science, Department of Social Policy, Department of Sociology, Department of Statistics, European Institute, Gender Institute, International Inequalities Institute, Institute of Public Affairs, Language Centre, Marshall Institute for Philanthropy and Social Entrepreneurship

برای سال تحصیلی 2017، 38 برنامه برای تحصیل در حوزه‌ی کارشناسی وجود دارد که شامل موضوعاتی مانند اقتصاد، سیاست و دولت، تاریخ، مدیریت، حقوق، حسابداری، امور مالی، روابط بین الملل، فلسفه، جغرافیا و محیط زیست، سیاست اجتماعی و جامعه شناسی می‌شوند.

کتابخانه‌ی دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن از نظر سازمان HEFCE، یکی از 5 کتابخانه‌ی بریتانیا مناسب برای تحقیقات ملی به شمار می‌رود. این کتابخانه‌ی بین‌المللی دارای بیش از 4 میلیون عنوان چاپ شده، 60 هزار عنوان کتاب الکترونیک و 108هزار عنوان مقاله الکترونیک، اغلب در زمینه علوم اجتماعی می‌باشد.

وبسایت دانشگاه:  lse.ac.uk

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید