برنامه دانشگاه های بریتانیا جهت تسهیل ویزای دانشجویان خارجی

تاریخ ثبت خبر :3/15/2018

برخی از دانشگاه ها در اسکاتلند و انگلستان در برنامه جدیدی شرکت می کنند که به برخی از دانشجویان خارجی جهت دریافت ویزای انگلستان و حتی کار در انگلستان کمک می کند. از جمله این 23 دانشگاه، دانشگاه گلاسکو و دانشگاه ادینبورگ (اسکاتلند) هستند که در این طرح شرکت و به دانشجویان خارجی دوره های کارشناسی ارشد، کمک خواهند کرد. 

این طرح موجب می شود که دانشجویان خارجی بتوانند جهت دریافت ویزاهای Tier 4 اقدام کنند.

 البته دانشجویان خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون نیاز به دریافت ویزای تحصیلی انگلستان جهت تحصیل در این کشور را نداشتند ولی پس از عملی شدن برکسیت (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) معلوم نیست که این روند برای آنها ادامه پیدا خواهد کرد یا نه.

اما این طرح جدید به دانشجویانی که می خواهند در مقاطع بالای دانشگاهی در انگلستان ادامه تحصیل بدهند، کمک شایانی خواهد کرد. (برای مثال دانشجویان کشورهای خاورمیانه)

البته این برنامه در حال حاضر در 4 موسسه تحقیقاتی دانشگاهی در انگلستان در حال اجراست. از طرف دیگر دولت انگلستان عقیده دارد که این برنامه موجب می شود که بجای 4 ماه، دانشجویان خارجی می توانند پس از فارغ التحصیلی به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته و یا اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کار انگلستان کنند.

دانشگاه هایی که در این برنامه شرکت می کنند، مسئولیت چک کردن مدارک درخواستی از دانشجویان خارجی به آنها سپرده شده و به این ترتیب از این پس این دانشجویان مدارک کمتری را جهت دریافت پذیرش از آن دانشگاه و سپس دریافت ویزای تحصیلی انگلستان نیاز خواهند داشت.

این قانون جدید علاوه بر کمک به این دانشجویان، کمکی به دانشگاه های انگلستان و اسکاتلند شرکت کننده در این برنامه نیز هست چرا که موجب می شود بتوانند تعداد بیشتری دانشجو جهت مقاطع مختلف تحصیلی جذب کنند.

البته کلیه دانشجویان خارجی همچنان باید جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان، مراحل شناسایی و امنیتی وزارت کشور انگلستان را طی کنند.