ویزای تحصیلی انگلستان Tier 4


برای استفاده از ویزای دانشجویی انگلیس (General) باید شرایط زیر را داشته باشید:

- سن بالای 16 سال

- پذیرش از کالج یا دانشگاه موردنظر

- توانایی خواندن، نوشتن و حرف زدن انگلیسی را داشته باشید؛ حداقل IELTS 6 و یا بالاتر.

- داشتن پس‌انداز به اندازه کافی برای هزینه دانشگاه و اقامت

می‌توانید از سه ماه قبل از شروع تحصیل در انگلستان، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نمائید. پس از اخذ ویزا، سه هفته فرصت دارید تا جهت خروج از کشور تصمیم بگیرید.هزینه‌ی اپلای برای هر دانشجو برای ویزای تحصیلی انگلستان که از خارج از بریتانیا اقدام می‌کنند، مبلغ 335 پوند است. همچنین هزینه‌ی بیمه سلامت برای ایرانیان و به ازای هر سال تحصیلی، حدود 225 پوند است.مدت اقامت شما بستگی به زمینه‌ای که درآن تحصیل می‌کنید و تحصیلات قبلی شما سنجیده می‌شود. همچنین اگر دوره‌ی تحصیلی شما در انگلستان 6 ماه و یا کمتر طول می‌کشد، می‌توانید از یک هفته پیش از شروع دوره، به انگلیس سفر کنید. اگر مدت این دوره از 6 ماه بیشتر است، می‌توانید از 1 ماه پیش از شروع دوره در انگلستان حضور پیدا کنید.


بایدها و نبایدهای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان Tier 4

شما می‌توانید در یک دانشگاه به تحصیل در انگلیس بپردازید و پس از اتمام ویزای تحصیلی خود، آن را از خارج یا داخل انگلستان تمدید کنید. می‌توانید حین تحصیل در انگلیس در اغلب شغل‌ها مشغول به کار بشید؛ البته این موضوع به زمینه‌ی تحصیلی و اسپانسر (دانشگاه) شما دارد. همچنین کار شما می‌تواند بعنوان افسر فرصت مطلاعاتی از طرف اتحادیه دانشجویی باشد. اعضای خانواده شما می‌توانند همراه شما به انگلستان مهاجرت کنند که در در آن خصوص، توضیح داده خواهد شد. از طرفی دیگر شما نمی‌توانید در یکی از مدارس و یا کالج‌های دولتی شروع به تحصیل در انگلیس کنید. کار بعنوان یک ورزشکار یا مربی حرفه‌ای برای شما مجاز نیست. شما واجد شرایط دریافت Public funds نیز نخواهید بود.


شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان Tier 4

برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان باید تمام موارد زیر را رعایت کنید:

- داشتن یک پیشنهاد بدون قید و شرط از یک محل تحصیلی تحت لیسانس Tier 4

- در دست داشتن سرمایه‌ی کافی برای هزینه‌ی تحصیلی و زندگی در انگلستان (این هزینه ممکن است برای شرایط هر شخص، تفاوت داشته باشد)

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد پزشکی و یا دندان‌پزشکی باید موارد زیر را رعایت کنید:

- تنها درصورتی می‌توانید برای این مقاطع اپلای کنید که از یک مؤسسه معتبر، دعوت نامه داشته باشید.

- باید در یکی از زمینه‌های دارویی و یا پزشکی، یک مدرک معتبر از انگلستان داشته باشید.

- این مدرک را از یک اسپانسر معتبر Tier 4 دریافت کرده باشید.

- سال آخر و یک سال دیگر از تحصیلات خودتان را به آن مدرک اختصاص داده باشید.

- گواهی تأییدیه پذیرش

گواهی تأییدیه پذیرش همان کد ارجاع یا Reference number شماست که دانشگاه موردنظر از انگلیس برای شما ارسال می‌کند. این کد بدین معناست که دانشگاه برای شما فضایی درنظر گرفته است. تا 6 ماه پس از صدور این تأییدیه فرصت دارید برای ویزای تحصیلی انگلستان، Apply کنید.

پس از دریافت این نامه که به آن Confirmation of Acceptance for Studies یا CAS گفته می‌شود، باید تمامی مدارکی را که برای دریافت آن به دانشگاه موردنظر ارئه کردید، به اداره مهارجت انگلستان یا سفارت انگلستان نیز تحویل دهید. توجه کنید که نسخه کپی این مدارک قابل قبول نخواهند بود.


مدارک موردنیاز برای مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل (ویزای دانشجویی)

هنگام درخواست این ویزا باید مدارک زیر را همراه داشته باشید:

1- پاسپورت؛ باید حداقل یک برق پشت و رو خالی در پاسپورت شما برای ویزا موجود باشد.

2- مدرکی مبنی بر اینکه می‌توانید هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان را پوشش دهید. (این هزینه ممکن است برای شرایط هر شخص، تفاوت داشته باشد)

3- رضایت‌نامه‌ای از طرف والدین و یا قیم

4- مدرکی مبنی بر رابطه‌ی شما با قیم

5- گواهی بیمه سلامت

معمولاً این مدارک تا حداکثر 14 روز، به شما برگشت داده می‌شود. همچنین نیاز است که تمام مواردی که نیاز به ترجمه دارند، توسط دفاتر دارالترجمه، به زبان انگلیسی ترجمه شوند. برای اطلاعات بیشتر درمورد مدارک مورد نیاز در مقاطع مختلف، به صفحه تحصیل در انگلستان مراجعه نمائید.


تمدید ویزای دانشجویی انگلستان

اگر تمام شرایط زیر را دارا باشید، می‌توانید برای تمدید دوباره مدت ویزای تحصیلی انگلستان درخواست بدهید:

- با شرایط دریافت ویزای اولیه، مطابقت داشته باشید.

- در انگلستان و یا دیگر کشورهای بریتانیا حضور داشته باشید. (مدت اعتبار ویزای قبلی شما تمام نشده باشد)

- یک مؤسسه آموزشی در انگلستان، اسپانسر شما باشد.

اسپانسر کنونی شما باید یکی از موارد زیر باشد:

- یک مؤسسه آموزش‌های عالی (HEI)

- یک مؤسسه HEI خارج از بریتانیا

- یک کالج درون مؤسسه‌ای که واحدهای درسی خاصی را ارئه می‌دهد.

- یک آموزشگاه خصوصی

تا زمانی که ویزای تحصیلی شما تمدید شود (اگر از مدت ویزای انگلستان قبلی شما نیز گذشته باشد) می‌توانید در انگلستان بمانید. اما اگر می‌خواهید زودتر از استاندارد 8 هفته‌ای، جواب درخواست خود را دریافت کنید، می‌توانید یا از سرویس اولویت (Priority) و یا از سرویس ویژه (Premium) استفاده کنید. درنظر داشته باشید که سرویس اولویت دارای محدودیت تعدادی به ازای هر روز است و برای استفاده از سرویس ویژه نیز باید حتماً حضوری به اداره مهاجرت انگلستان مراجعه کنید. تنها درصورت استفاده از سرویس عادی و یا رزرو وقت برای استفاده از سرویس ویژه می‌توانید بصورت آنلاین، اقدام کنید. برای استفاده از سرویس اولویت نیز باید فرم درخواست آن را پر کرده و به اداره مهاجرت انگلستان، ایمیل نمائید. در هرروز تنها به 60 درخواست اولی که از ساعت 8:30 صبح ارسال شده، پاسخ داده می‌شود. بنابراین برای دریافت هرچه سریعتر پاسخ، باید زودتر ایمیل خود را بفرستید. پس از قبولی درخواست شما، می‌توانید بصورت آنلاین و پس از واریز هزینه، برای تمدید ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید.


شرح هزینه‌ی استفاده از سرویس‌های بالا به شرح زیر است:

- سرویس عادی (8 هفته): 457 پوند

- سرویس اولویت (10 روزه): 916 پوند

- سرویس ویژه (یک روزه): 1,047 پوند

همچنین نیاز است اطلاعات هویتی یا بیومتریک شما بار دیگر تأیید شده و همچنین هزینه‌ی بیمه سلامت را برای مدت زمان اقامت دوباره‌ی خود، پرداخت کنید. اگر بصورت آنلاین اپلای می‌کنید باید 19.20 پوند برای ارسال اطلاعات بیومتریک خود به ادارات پست پرداخت کنید. در سرویس ویژه این هزینه از شما طلب نمی‌گردد.

در یکی از شرایط زیر، ممکن است این مدت بیشتر به طول بیانجامد و متعاقبا با شما تماس گرفته خواهد شد.

- اگر مدارک تکمیلی شما نیاز به اعتبارسنجی داشته باشند.

- اگر باید یک مصاحبه انجام دهید.

- اگر بخاطر یکی از شرایط بوجود آمده برای خودتان باشد، مثلاً اگر محکومیت کیفری داشته باشید.


ویزای اعضای خانواده برای دانشجویان در انگلیس

در ویزای تحصیلی انگلستان و برخلاف ویزای دانش آموزی Tier 4، افراد خانواده شما درصورتی که اگر همسر، نامزد و یا بچه‌های زیر 18 سال شما باشند، می‌توانند همراه شما در انگلیس اقامت داشته باشد. همچنین این اجازه تنها درصورت رعایت شرایطی خاص به دانشجویان داده می‌شود که باید شرایط را از اداره مهاجرت انگلستان جویا شوید، زیرا ممکن هست برای هر متقاضی تفاوت داشته باشد. همچنین باید ثابت کنید وابستگان شما از لحاظ مالی پوشش داده خواهند شد. علاوه بر پس‌اندازی که خود دارید، برای هر یک از اعضای خانواده‌تان طبق شرایط زیر باید مبلغی در بانک موجود باشد:

- مدت زمان اقامت

- مکان و موقعیت مورد اقامت

- و اینکه آیا شما تحصیلات خود را در بریتانیا به اتمام رسانیده یا همچنان ادامه خواهد داشت.

اعضای خانواده‌ی شما باید بصورت آنلاین اقدام کرده و پس از ورود به انگلستان، 10 روز فرصت دارند تا برگه‌ی تأییدیه اطلاعات بیومتریک خود را دریافت کنند. همچنین اگر وابستگان شما قصد دریافت هرچه زودتر پاسخ را دارند، می‌توانند از سرویس‌های اولیت (Priority) و یا ویژه (Premium)  استفاده کنند که قیمت و شرایط استفاده از آنها در قسمت تمدید ویزای تحصیلی انگلیس ذکر شد.

 m
  باسلام.یه سوال داشتم من ب دلایلی دوسال اخرمو تا قبل کنکور نمرات خوبی نداشتم و حالا کنکورمو دادم میخوام ب انگلستان مهاجرت کنم و زبانمم عالیه..بنظرتون نمراتی ک داشتم تو پزیرش دانشجویی چقد تاثیر میزاره و ایا میتونم اصلا با این اوضاع مهاجرت کنم یا ن!؟ پزیرش میشم اصلا!؟خیلی ممون.  
 ارمیتا
  سلام. لیسانس حسابداری دارم با 4 سال سابقه کار بیمه ای. در حال حاضر دانشجوی دوره ACCA هستم و تا پبیپر F5 گذروندم. آیا میتوانم از طریق ACCA برای ادامه تحصیل در همین دوره و مهاجرت به انگلیس اقدام کنم؟  
 هادی
  سلام شرایطی برای کاهش هزینه های پذیرش هست؟اگر اسکلارشیپ بگیرم بدون پشتوانه مالی از خودم میتونم بیام درسته؟ممنونم  
 Nazanin j
  سلام من دانشگاه پیام نور رشته حسابداری درس میخونم معدلم خوبه و زبانم کامله سوالم اینه که آیا از دانشگاه سطح پایینی مثه پیام نورم میشه برای ویزای تحصیلی اقدام کرد؟  
 علیرضا
  سلام من 18 ساله هستم و معاف از سربازی. آیا نتیجه آزمون کنکور در مهاجرت تحصیلی به انگلستان تاثیری دارد؟ در ضمن آیلس 6 به بالا هم میتوانم بگیرم.  
 پوریا.4
  با سلام میخواستم بدونم که شرایط بورسیه تحصیلی برای دورخ کارشناسی ارشد چطوره در دانشگاه های انگلستان بعدش برای اقامت پس از تحصیل چطوریه؟  
 Nafas
  فکر کنم برای بورسیه دانشگاهی باید با همون دانشگاهی که میخواین برین در تماس باشین که نمره ها و شرایط شما رو واسه بورسیه بررسی کنن  
 پویا مردای
  سلام ببخشید من ۱۴ سال سن دارم میخواستم بدونم میتونم ویزای تحصیلی بگیرم نمرهام هم خوبه زبانم خوبه اما آیلتس ندارم ولی میتونم بگیرم ؟  
 علی عباسی
  یکی از شرطای ویزای تحصیلی انگلیس آیلتسه. اگه قبل از 18 بتونی آیلتس 6 به بالا بگیری، راحت میتونی واسه ادامه تحصیل بری انگلیس، بعد از دوره متوسطه و کالجم همونجا پذیرش دانشگاه بگیری  
 هژیر
  من 19 سالمه و میخوام برای ادامه تحصیل به انگلستان برم. پدر ومادرم نمیتونن با ویزای من که همین ویزای تحصیلی انگلستان همراهم بیان؟ یا باید طور دیگه ای ویزا بگیرن؟ چون یجا گفته بودن میشه، اینجا گفتن نمیشه. ممنون  
 طاها ر
  دوست عزیز، اولا اینکه چون 18 سالت رد شده، باید یا سربازی رفته باشی، یا معاف باشی، وگرنه نمیتونی واسه ادامه تحصیل در انگلستان اقدام کنی. و باز دوم اینکه چون 18 رو رد کردی، پدر و مادرت نمیتونن همرات بیان و باید از طریق یه ویزای دیگه بیان. مثل ویزای سرمایه گذاری یا توریستی  
 امیررضا میری
  ممنون از مطالب خوبتون. دوستان کسی میدونه الان وضعیت ویزای تحصیلی انگلیس چطوره؟ میدن نمیدن؟ یا نرماله؟  
 sara mirzaee
  مشکلی نداره. یکم سخت گیر تر شدن، ولی گیر الکی نمیدن. یکی از دوستای من کمتر از یه سال پیش ویزای تحصیلی انگلستان و گرفت ولی با سختی  
 پوریا
  ب سلام .میخواستم بدونم دانشگاه های انگلستان دوره کارشناسی بورسیه نمیکنن؟اگه بورسیه میکنن شرایطش چطوره؟  
 جواهری
  فکر نمیکنم. بورسیه دولتی انگلستان که از کارشناسی ارشد به بالاست، حالا برای بورسیه کارشناسی باید با خود دانشگاه درارتباط باشی. شرایط هر دانشگاه هم برای بورسیه ممکنه فرق داشته باشه.  
 مریم ر
  سلام من 24 سالمه و قصد مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و دارم. رشته کارشناسیم کامپیوتر بود و معدل خوبیم داشتم. انگلیسیمم خوبه، ولی هنزو آیلتس و نگرفتم و احتمالا بتونم مدرک آیلتس 7 و بگیرم. میخواستم ببینم با این شرایط شانسی برای قبولی من برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس هست یا نه؟ اگه نه, چه مدارک دیگه ای باید داشته باشم؟ مرسی  
 محمد فرهمند
  سلام آره  
 زهره
  سلام بعد از قبول شدن توی یکی از دانشگاههای انگلیس، نیازی هست که توی دوره های تکمیلی یا پیش دانشگاهی شرکت کنیم؟  
 مریم ر
  سلام چون سیستم آموزشی انگلستان با ایران فرق داره، ممکنه بعد از قبولی توی یکی از دانشگاه های انگلیس براتون یه دوره پیش دانشگاهی بذارن  
 م خ
  سلام. می خواستم بپرسم برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس چقدر دانش انگلیسی نیازه؟ نوشتین آیلتس 6 به بالا، یعنی ممکنه فرق کنه؟؟  
 محمدعلی
  سفارت انگلستان از شما حداقل آیلتس 6 یا 6.5 می‌ خواد. اما بعضی از دانشگاه‌ های انگلیس ممکنه به آیلتس بالاترم نیاز داشته باشن. باید به سایت خود دانشگاه برین تا شرایط خاص اون دانشگاهو متوجه بشین  
 امیر
  من میخوام برای ویزای دانشجویی انگلیس اقدام کنم. از کجا باید این اسپانسری ها رو دریافت کنم؟ یعنی پذیرش از دانشگاه های انگلیس چطوریه؟  
 فرهاد
  با سلام. اسپانسر شما، دانشگاهیه که شما قصد تحصیل در اونو دارید. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان، باید به اون دانشگاه ایمیل بزنید و باهاشون مکاتبه کنین  
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید