ویزای دانش‌آموزی انگلستان Tier 4

برای استفاده از ویزای دانش‌آموزی انگلستان، شخص مورد نظر باید شرایط زیر را باید داشته باشد:

- سن بین 4 تا 17 سال

- پذیرش از مدرسه یا کالج غیرانتفاعی موردنظر

- داشتن رضایت‌نامه از والدین یا قیم

- داشتن پس‌انداز به اندازه کافی برای هزینه مدرسه و اقامت

می‌توانید از سه ماه قبل از شروع تحصیل در انگلستان ، اقدام به اخذ این ویزا کنید. بعد از اخذ ویزا، سه هفته فرصت دارید تا جهت خروج از کشور تصمیم بگیرید. مدت اقامت شما بستگی به سن و دوره‌ی تحصیلی شما دارد. اگر سن شما از 16 کمتر باشد، می‌توانید به اندازه تمام شدن دوره‌ی تحصیلی خود (حداکثر 6 سال) باضافه‌ی 4 ماه دیگر در انگلیس اقامت داشته باشید. برای متقاضیان بین 16 تا 17 سال نیز شرایط بهمین صورت است، با این تفاوت که حداکثر دوره‌ی تحصیلی شما 3 سال محسوب خواهد شد. اگر دوره‌ی تحصیلی شما 6 ماه و یا کمتر طول می‌کشد، می‌توانید از یک هفته پیش از شروع دوره، سفر به انگلستان را آغاز کنید. اگر مدت این دوره از 6 ماه بیشتر است، می‌توانید از 1 ماه پیش از شروع دوره در انگلیس حضور پیدا کنید.

هزینه‌ی اپلای برای هر دانش‌آموز که از خارج از بریتانیا اقدام می‌کنند، مبلغ 335 پوند است. همچنین هزینه‌ی بیمه سلامت برای ایرانیان و به ازای هر سال تحصیلی، حدود 225 پوند است. اگر مدت اقامت شما 13 ماه و یا کمتر باشد، این هزینه به 150 پوند کاهش پیدا خواهد کرد.


بایدها و نبایدهای اخذ ویزای دانش‌آموزی Tier 4

شما می‌توانید در یک مدرسسه خصوصی یا غیرانتفاعی تحصیل کنید و پس از اتمام ویزا، آن را تمدید کنید. مدارس غیرانتفاعی هم می‌توانند برنامه آموزشی ملی که در مدارس دولتی از آن پیروی می‌شود را دنبال کنند و یا یک برنامه‌ی آموزشی مستقل ولی معتبر و ثبت شده داشته باشند. قبل از اقدام به تحصیل در هر آموزشگاهی از نحوه‌ی تدریس و دوره‌های آن مطمئن شوید.

همچنین اگر 16 سال به بالا دارید در شرایط زیر اجازه‌ی کار به شما داده می‌شود:

- کار پاره‌وقت حین تحصیل تا حداکثر 10 ساعت در هفته

- کار تمام‌وقت حین تعطیلات

- کار شما بخشی از فرآیند تحصیل باشد. (زمان کار کردن نباید بیشتر از 50% زمان کل تحصیل باشد)

- کار شما بعنوان افسر فرصت مطلاعاتی از طرف اتحادیه دانشجویی باشد

از طرفی دیگر شما نمی‌توانید در یکی از مدارس و یا کالج‌های دولتی شروع به تحصیل کنید. اجازه داشتن یک کار دائمی یا تمام‌وقت نیز به شما داده نمی‌شود. شما برای این نوع ویزا، نمی‌توانید بعنوان یک دکتر و یا دندان‌پزشک درحال آموزش، همچنین بعنوان یک ورزشکار یا مربی حرفه‌ای کار کنید. شما واجد شرایط دریافت Public funds نبوده و همچنین نمی‌توانید از طریق این نوع از ویزای انگلیس برای اقامت دائم، اقدام کنید.

والدین (وابستگان) دانش‌آموزان نمی‌توانند همراه آنها در طول مدت اقامت حضور داشته باشند. اگر ایشان قصد همراهی فرزندان خود و سپس بازگشت را دارند، باید درخواست ویزای والدین دانش‌آموزان Tier 4 بدهند.


شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای دانش‌آموزی Tier 4

شما باید تمام موارد زیر را رعایت کنید:

- داشتن یک پیشنهاد بدون قید و شرط از یک محل تحصیلی تحت لیسانس Tier 4

- در دست داشتن سرمایه‌ی کافی برای هزینه‌ی تحصیلی و زندگی (این هزینه ممکن است برای شرایط هر شخص، تفاوت داشته باشد)

- داشتن کد ارجاع یا Reference number مربوط به گواهی تأییدیه پذیرش

- گواهی تأییدیه پذیرش

گواهی تأییدیه پذیرش همان کد ارجاع یا Reference number شماست که آموزشگاه موردنظر برای شما ارسال می‌کند. این کد بدین معناست که آموزشگاه برای شما فضایی درنظر گرفته است. تا 6 ماه پس از صدور این تأییدیه فرصت دارید برای ویزای انگلستان ، Apply کنید.


مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل (ویزای دانش‌آموزی)

هنگام درخواست ویزای دانش آموزی انگلستان باید مدارک زیر را همراه داشته باشید:

1- پاسپورت؛ باید حداقل یک برق پشت و رو خالی در پاسپورت شما برای ویزا موجود باشد.

2- مدرکی مبنی بر اینکه می‌توانید هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان را پوشش دهید. (این هزینه ممکن است برای شرایط هر شخص، تفاوت داشته باشد)

3- رضایت‌نامه‌ای از طرف والدین و یا قیم

4- مدرکی مبنی بر رابطه‌ی شما با قیم

5- گواهی بیمه سلامت

معمولاً این مدارک تا حداکثر 14 روز، به شما برگشت داده می‌شود. همچنین نیاز است که تمام مواردی که نیاز به ترجمه دارند، توسط دفاتر دارالترجمه، به زبان انگلیسی ترجمه شوند.


تمدید ویزای دانش‌آموزی انگلستان

 اگر تمام شرایط زیر را دارا باشید، می‌توانید برای تمدید دوباره مدت ویزا درخواست بدهید:

- با شرایط دریافت ویزای اولیه، مطابقت داشته باشید.

- در بریتانیا حضور داشته باشید. (مدت اعتبار ویزای قبلی شما تمام نشده باشد)

- یک آموزشگاه غیردولتی در انگلستان، حامی شما باشد.

تا زمانی که ویزای شما تمدید شود (اگر از مدت ویزای قبلی شما نیز گذشته باشد) می‌توانید در انگلستان بمانید. اما اگر می‌خواهید زودتر از استاندارد 8 هفته‌ای، جواب درخواست خود را دریافت کنید، می‌توانید یا از سرویس اولویت (Priority) و یا از سرویس ویژه (Premium) استفاده کنید. درنظر داشته باشید که سرویس اولویت دارای محدودیت تعدادی به ازای هر روز است و برای استفاده از سرویس ویژه نیز باید حتماً حضوری به اداره مهاجرت انگلستان مراجعه کنید. تنها درصورت استفاده از سرویس عادی و یا رزرو وقت برای استفاده از سرویس ویژه می‌توانید بصورت آنلاین، اقدام کنید. برای استفاده از سرویس اولویت نیز باید فرم درخواست آن را پر کرده و به اداره مهاجرت، ایمیل نمائید. در هرروز تنها به 60 درخواست اولی که از ساعت 8:30 صبح ارسال شده، پاسخ داده می‌شود. بنابراین برای دریافت هرچه سریعتر پاسخ، باید زودتر ایمیل خود را بفرستید. پس از قبولی درخواست شما، می‌توانید بصورت آنلاین و پس از واریز هزینه، برای تمدید ویزا اقدام کنید.

شرح هزینه‌ی استفاده از سرویس‌های بالا به شرح زیر است:

- سرویس عادی (8 هفته): 457 پوند

- سرویس اولویت (10 روزه): 916 پوند

- سرویس ویژه (یک روزه): 1,047 پوند


همچنین نیاز است اطلاعات هویتی یا بیومتریک شما بار دیگر تأیید شده و همچنین هزینه‌ی بیمه سلامت را برای مدت زمان اقامت دوباره‌ی خود، پرداخت کنید. اگر بصورت آنلاین اپلای می‌کنید باید 19.20 پوند برای ارسال اطلاعات بیومتریک خود به ادارات پست پرداخت کنید. در سرویس ویژه این هزینه از شما طلب نمی‌گردد.

در یکی از شرایط زیر، ممکن است این مدت بیشتر به طول بیانجامد و متعاقبا با شما تماس گرفته خواهد شد:

- اگر مدارک تکمیلی شما نیاز به اعتبارسنجی داشته باشند.

- اگر باید یک مصاحبه انجام دهید.

- اگر بخاطر یکی از شرایط بوجود آمده برای خودتان باشد، مثلاً اگر محکومیت کیفری داشته باشید. 

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید