ویزای مولتیپل شینگن


همانطور که میدانیم ، برای سفر به بیشتر کشورهای دنیا نیاز به دریافت ویزای آن کشور خواهیم داشت. در این مطلب قصد بر آن است که به بررسی یکی از انواع ویزا با نام ویزای مولتی شینگن بپردازیم. از آنجایی که ویزای مولتی یا همان مولتیپل شینگن یکی از انواع ویزای شینگن است، ابتدا به طور خلاصه توضیحاتی در مورد ویزای شینگن و انواع آن خواهیم داشت.

معاهده شینگن مابین 26 کشور اروپایی شکل گرفته است که بر اساس آن شهروندان غیر اروپایی میتوانند با دریافت ویزای اتحادیه شینگن ( USV ) به تمامی این 26 کشور سفر کنند. این ویزا دارای 3 نوع کلی بر اساس تعداد دفعات مجاز سفر به اروپا می باشد که عبارتند از:

1. ویزای شینگن سینگل( 1 بار ورود )

2. ویزای شینگن دو بار ورود

3. ویزای شینگن مولتیپل


ویزای مولتیپل شینگن چیست؟

ویزای شینگن به طور کلی دارای 4 نوع  A و B و C و D می باشد که سفارت کشور مورد نظر هر کدام از آنها را به صورت سینگل یا دوبار ورورد یا مولتیپل صادر خواهد کرد. به طور مثال یک دانشجو برای تحصیل خود نیاز به دریافت ویزای نوع D به صورت مولتیپل دارد تا بتواند در طول دوران تحصیل خود در کشور عضو شینگن اقامت داشته باشد و به کشور خود نیز بدون نیاز به تمدید و یا اخذ مجدد ویزا ، رفت و آمد کند.

ویزای شینگن مولتیپل با اسامی مولتی یا بلند مدت نیز خطاب می شود. در این مطلب بیشتر در مورد ویزای توریستی (نوع C) مولتیپل صحبت خواهد شد. ویزای توریستی مولتیپل دارای اعتبار 90 روز در بازه زمانی 6 ماهه در منطقه شینگن می باشد و نکته قابل توجه این است که فرصت 90 روزه ویزا می تواند در یک نوبت و یا چندین نوبت سفر مورد استفاده قرار بگیرد. این ویزا با بازه های زمانی 1 تا 4 سال و اعتبار زمانی متفاوت نیز صادر می شود.


شرایط دریافت ویزای مولتی شنگن چگونه است ؟

برای ارائه درخواست ویزای شینگن می بایست مدارک مشخصی را به سفارت کشور مقصد در خاک ایران ارائه دهید. برخی از این مدارک برای اثبات این است که شما دارای شرایط مورد نیاز دریافت ویزای شینگن می باشید. موارد زیر برای اخذ ویزای شینگن الزامی بوده و اهمیت بالایی خواهند داشت:

-  تمکن مالی که به وسیله اعلام گردش حساب و نقدینگی درون حسابها و همچنین ارائه سند مالکیت قابل اثبات خواهد بود.

-  برنامه سفر مشخص و دلایل منطقی برای سفر که حتما باید افسر سفارت را در این موارد مجاب کند.

-  سابقه سفر مناسب


تمامی متقاضیان می توانند برای دریافت ویزای شینگن مولتیپل اقدام کرده و درخواست خود را به سفارت ارائه دهند. نکته مهم اینجاست که در مورد ویزای شینگن مولتیپل شرایط کمی سخت تر می شود و در شرایط زیر احتمال صدور ویزا بیشتر خواهد بود:

-  متقاضی قبلا به کشور مقصد سفر کرده باشد.

-  متقاضی قبلا یک یا چند بار موفق به دریافت ویزای شینگن سینگل شده باشد.

-  تعداد بالای ویزای کشورهای دیگر در پاسپورت متقاضی موجود باشد.

-  در دست داشتن دعوتنامه معتبر می تواند صدور ویزای مولتی را محتمل تر کند.

-  متقاضی از دانشگاه های کشور مقصد پذیرش تحصیلی داشته باشد.


مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای مولتیپل شینگن

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست ویزای شینگن مولتی و سینگل ، تقریبا مشابه هم هستند. اما در ویزای مولتی می بایست در مورد سابقه سفرهایمان نیز توضیح داده و مدرک ارائه دهیم. مدارک لازم جهت درخواست ویزای شینگن عبارتند از :

1. عکس بیومتریک

2. بیمه مسافرتی حداقل 3 ماهه با سقف پوشش دهی 30000 یورو

3. ترجمه کارت ملی به زبان انگلیسی

4. ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی

5. پاسپورت متقاضی با داشتن اعتبار کافی

6. پاسپورت های قبلی

7. ترجمه سند ملکی به نام متقاضی به زبان انگلیسی

8. ترجمه پرینت گردش حساب بانکی متقاضی

9. تمکن مالی به میزان حداقل 50 میلیون تومان

10. ترجمه کارت دانشجویی و نامه اشتغال به تحصیل برای متقاضیان دانشجو و دانش آموز

11. ترجمه فیش حقوقی کارمندان

12. رزرو بلیت هواپیما و واچر هتل (در صورتی که دعوتنامه دارید، نیازی به واچر هتل نیست)


مزایای ویزای شینگن مولتی

-  دارنده این ویزا می تواند از اعتبار پاسپورت خود در بازه زمانی طولانی تر و به دفعات استفاده کند.


-  کاهش هزینه ها برای افرادی که به طور مکرر به منطقه شینگن سفر می کنند زیرا با دریافت ویزای مولتی دیگر نیازی به صرف هزینه های اخذ ویزای شینگن و پرونده سازی برای هر بار سفر نخواهند داشت.


-   وقت کمتری برای مسائل مربوط به ویزا صرف خواهد شد زیرا نیازی به تمدید و یا ارائه درخواست مجدد نخواهد بود. زیرا به طور مثال در هر بار اقدام برای ویزا، ممکن است به دلایل مختلف نتیجه درخواست ریجکت شود و برای رفع ریجکتی ویزای شینگن زمان زیادی از دست خواهد رفت.


-  ویزای شینگن مولتیپل دارای اعتبار بالایی نزد سفارت همه کشورهای دنیا و می باشد و با داشتن این نوع ویزا، بسیار راحت تر موفق به دریافت ویزای کشورهایی همچون کانادا و آمریکا خواهید شد.


-  دارنده ویزای شینگن مولتی پس از بار اول که حتما می بایست از کشوری که درخواست ویزا داده است وارد شود، می تواند در سفرهای بعدی از هر کدام از کشورهای حوضه شینگن وارد اروپا شود.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید