دانشگاه امپریال کالج لندن

کالج سلطنتی لندن Imperial College London

کالج سلطنتی لندنکالج سلطنتی لندن یا ایمپریال کالج لندن یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی بریتانیا و جهان در زمینه‌های مهندسی، علوم پزشکی و اقتصاد است. این دانشگاه واقع در کنزینگتون جنوبی در مرکز لندن واقع است، که ورودی اصلی دانشگاه در خیابان نمایشگاه اکسیبیشن رود قرار دارد.

این دانشگاه در سال 1907 تأسیس و صد سال بعد، یعنی درسال 2007 بدلیل موفقیت‌های بسیار از دانشگاه لندن جدا شده و بصورت مستقل، به فعالیت ادامه داد.

دانشگاه دارای هشت دانشکده و نقاط مختلف لندن می‌باشد که دانشکده‌ی نهم نیز درحال توسعه است. همچنین دسترسی به این دانشکده‌ها از طریق خطوط اتوبوس و مترو بسیار آسان است.

این دانشگاه 3,909 نفر عضو هیئت علمی دارد که 2,060 نفر آنها از خارج از انگلستان هستند. در شمارشی که در سال 2015 صورت گرفت دارای 16,610 دانشجو می‌باشد که به تفکیک زیر می‌باشند:

حوزه تحصیلی

کارشناسی 54% - تحصیلات تکمیلی 46%

شیوه تحصیل

تمام‌وقت 92% - نیمه‌وقت 8%

ملیت

بریتانیا 52% - کشورهای عضو اتحادیه اروپا 16% - سایر 32%

جنسیت دانشجویان

مذکر 62% - مونث 38%

کالج سلطنتی لندن

دانشگاه کالج سلطنتی لندن شامل چهار دانشکده‌ی زیر می‌شود که هرکدام به دپارتمان‌های دیگر تقسیم‌بندی می‌شوند:

Imperial College Faculty of Engineering, Imperial College Faculty of Medicine, Imperial College Faculty of Natural Sciences, Imperial College Business School

این دانشگاه درحال حاضر در آمار منتشر شده توسط QS، هشتمین دانشگاه برتر انگلستان شناخته شده است. دانشگاه ایمپریال لندن گذشته‌ی برجسته‌ای دارد. این دانشگاه در زمینه‌های اختراع پنی‌سیلین، فیبر نوری و هولوگرافی، پیشقدم بوده و در این زمینه‌ها فعالیت‌های بسیاری دارد. میزان انجام تحقیقات در این دانشگاه شاید بالاتر از هر دانشگاه دیگری باشد و در زمینه‌های بهبود سلامت جهانی، جلوگیری از تغییرات آب و هوایی، توسعه‌ی تکنولوژی انرژی پایدار و امنیت شبکه‌ای فعالیت دارد.

این دانشگاه در سال 2016 رتبه‌ی اول را برای فرصت‌های کاری فارغ‌التحصیلان خود، دریافت کرد. خدمات شغلی این دانشگاه به فارغ‌التحصیلان از روز اول فارغ‌التحصیلی تا سه سال بعد به انتخاب شغلی مناسب، کمک خواهد کرد.

سایت دانشگاه: http://www.imperial.ac.uk

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید