اخبار کرونا در اتریش

تاریخ ثبت خبر :4/27/2020

کروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروسها را تشکیل می دهند که می توانند باعث سرماخوردگی تا ذات الریه در انسان ها بشوند. در اواخر سال 2019 یک نوع جدید از این ویروس COVID-19 از شهر ووهان چین شروع به شیوع کرد و تا کنون به تمامی کشورهای دنیا انتقال پیدا کرده است. درحال حاضر هیچ واکسن و درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده اما دانشمندان چین از تولید سه واکسن که به مرحله آزمایش های بالینی رسیده، خبر دادند.


در تاریخ 25 فوریه 2020 مقامات اتریش از ابتلای دو فرد 24 ساله درشهر اینسبروک که هم مرز با ایتالیا است خبر دادند. پس از مشاهده تعداد بیشتر مبتلایان، دولت اتریش در تاریخ 10 مارس اقداماتی را جهت جلوگیری از شیوع بیشتر انجام داد، از جمله تعطیلی دانشگاه ها، رستوران ها و لغو تمامی تجمعات فضای باز یا بسته. در تاریخ 12 مارس اولین مورد فوتی در اتریش ثبت شد که یک مرد 69 ساله از وین بود. در 16 مارس در سراسر اتریش وضعیت قرنطینه حاکم شد و افراد تنها برای موارد ضروری اجازه خروج ازمنازلشان را داشتند و استفاده از ماسک در فروشگاه ها و حمل و نقل عمومی الزامی شد.

پس از اطلاع رسانی ها و محدودیت های اجرا شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش در حال کاهش است. از نیمه دوم آوریل مغازه های کوچک اجازه بازگشایی داشته و محدودیت های مکان های پرریسک مانند رستوران ها و هتل ها تا آخر آوریل ادامه خواهد داشت. مانند سایر کشورها، پروازهای اتریش هم از اواسط مارس به حالت تعلیق درآمد و افرادی که از فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، هلند، روسیه، ایران و کره جنوبی سفر می کنند باید 14 روز قرنطینه خانگی شوند مگر اینکه گواهی بهداشتی ارائه کنند.


اطلاعات بیماری کرونا در اتریش تا تاریخ 28 آوریل :

تعداد افراد مبتلا به کورونا ویروس 15225 نفر هستند که ازاین تعداد 542 نفر فوت شده و 12282 نفر بهبود یافته اند. این آمار نشان میدهد که بیش از هشتاد درصد مبتلایان در اتریش بهبود یافته اند و تنها 3.5 درصد بیماری منجر به فوت شده است که در مقایسه با سایر کشورها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.