سفارت اتریش در ایران

همانطور که در صفحات مربوط به مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت اتریش گفته شد، برای اقدام از طریق هرکدام از روش‌های مهاجرتی قانونی، ابتدا باید فرم درخواست را در سفارت اتریش پر نموده تا شرایط شما مورد بررسی قرار گیرد. سفارت اتریش در منطقه خوش آب و هوای نیاوران واقع شده است. برای ارائه مدارک به سفارت اتریش، نیازی به وقت قبلی نیست. کافیست صبح زود به این محل مراجعه نموده و نام خود را در لیست مراجعین بنویسید تا به محض باز شدن درب‌های سفارت اتریش، مامور سفارت، مراجعین را به داخل فرا بخواند.

لازم به ذکر است تنها مدارکی که به زبان آلمانی ترجمه شده باشند نزد سفارت اتریش در ایران قابل قبول است. ترجمه‌ها باید به همراه کپی پلمپ شده باشه و اصل مدارک ایرانی و همچنین یک سری کپی از تمامی مدارک هنگام تحویل مدارک، دریافت می‌گردند.

اما برای کارهای مربوط به دریافت ویزا و مصاحبه، پس از به ثبت رسیدن مدارک شما و ارزیابی اولیه، یک وقت معین به شما اعلام می‌شود. شما می‌بایست در همان زمان مقرر به سفارت اتریش مراجعه نموده و مصاحبه خود را انجام دهید، درغیر اینصورت ممکن است شانس دریافت ویزای اتریش را برای مدتی طولانی از دست بدهید.

اگر یکی از بستگان شما از اتریش برای شما دعوتنامه الکترونیکی (EVE) صادر کرده باشد، می‌توانید بدون مراجعه به سفارت اتریش و تماس با بخش کنسولی آن، وقت مصاحبه خود را برای ویزای اتریش دریافت نمائید. یا می‌توانید در این نشانی درخواست خود را بصورت آنلاین ارائه نمائید. اما نکاتی در این مورد وجود دارد:

·         اگر دعوتنامه الکترونیکی اتریش برای شما صادر شده باشد، اما فاقد اعتبار باشد (شماره دعوتنامه اتریش قابل قبول نباشد) شما قادر به دریافت وقت برای مصاحبه و ویزای اتریش نخواهید بود!

·         اگر قصد اقامت در اتریش بیش از مدت زمان 6 ماهه را دارید (تحصیل در اتریش و ...) دراینصورت باید بجای درخواست «ویزای اتریش»، درخواست خود را برای «اقامت اتریش» تکمیل نمائید.

·         هر متقاضی می‌بایست یک وقت مصاحبه مشخص در سفارت اتریش داشته و حضور متقاضی هنگام مصاحبه اجباریست. این موضوع شامل خردسالان و کودکان نیز می‌شود.

·         اگر هنگام پر کردن فرم درخواست آنلاین ویزای اتریش، ایمیل خود را وارد نمائید، تأییدیه سفارت اتریش به همراه زمان مصاحبه و اطلاعات مفید دیگر به آدرس الکترونیک شما ارسال خواهد شد.

بطور کلی از آنجاییکه ممکن است با هر اشتباهی با درخواست ویزای شما مخالفت شود و در شرایطی خاص قادر نخواهید بود تا یک مدت معین درخواست دیگری ارائه نمائید، پیشنهاد می‌شود پیش از انجام هرکاری برای درخواست ویزای اتریش، ابتدا با سفارت اتریش ارتباط برقرار نمائید.

نحوه ارتباط با سفارت اتریش بصورت زیر است:

·         آدرس سفارت اتریش: تهران، نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان محمود احمدی زمانی، کوچه میرولی، پلاک 6-8

دسترسی دوم: نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان میری، کوچه میرولی، پلاک 8-6

·         کد پستی سفارت اتریش: 1979633755

·         تلفن بخش کنسولی سفارت اتریش: 22750046 21 98+

تلفن سایر امور: 22750040 21 - 0098

فکس: 22705262 21 0098

·         ساعات کار اداری سفارت اتریش: یکشنبه الی پنجشبه از ساعت 9 الی 12 و از ساعت 1 الی 3

·         پست الکترونیک: teheran-ob(at)bmeia.gv.at

·         وبسایت سفارت اتریش در تهران: www.bmeia.gv.at/pe/botschaft/teheran.html

هنگام مراجعه به سفارت اتریش به منظور ارائه مدارک جهت دریافت مهر سفارت اتریش، حتماً همراه خود یورو بهمراه داشته باشید، پرداخت هزینه‌های کنسولی و ویزای اتریش تنها با یورو امکان پذیر است. همچنین بهتر است اسکناس‌های خرد یورو داشته باشید، زیرا ممکن است پول خرد جهت پرداخت باقی وجه از سوی سفارت اتریش، موجود نباشد، مخصوصاً هزینه 60 یورویی ویزای شینگن.

هزینه‌هایی که در سفارت اتریش با آن برخورد خواهید کرد بصورت زیر می‌باشد:

·         درخواست ویزای شینگن : 60 یورو (برای کودکان 6 تا 12 سال، 35 یورو و برای کودکان زیر 6 سال، رایگان)

·         ویزای اقامت 91 تا 180 روز (اقامت موقت اتریش): 100 یورو

·         تأیید مدارک: 40 یورو

·         صدور گذرنامه اتریشی: 76 یورو

همچنین به دلیل درخواست بالا برای ویزای اتریش، ممکن است تخصیص وقت مصاحبه برای ارائه درخواست، 3 تا 4 ماه بطول بیانجامد. بنابراین توصیه می‌شود 3 ماه پیش از برنامه سفر، درخواست خود را برای ویزای اتریش ارائه دهید.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید