جاذبه‌های گردشگری اتریش

کشور اتریش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران و مسافران در تعطیلات به شمار رفته و هرساله میزبان چندین هزار مسافر است. جاذبه‌های گردشکری اتریش شامل مکان‌های مناسب برای ورزش زمستانی، قلعه و موزه‌های باستانی، شهرها و روستاهای زیبا و جاذبه‌های طبیعی متعددی می‌شود. اغلب گردشگران به شهرهای وین، پایتخت تاریخی اتریش و زالتسبورگ، زادگاه وولگانگ آمادئوس موتسارت جذب می‌شوند.

اتریش یکی از کوچک‌ترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود و با اینحال یکی از پربازدیدترین کشورها نیز هست. حدود 60% از اتریش را رشته‌کوه‌های شرقی آلپ تشکیل داده و همین موضوع باعث جذب گردشگران شیفته‌ی طبیعت و ورزش‌های زمستانی، به این کشور شده است. علاوه بر آن، رود 350 کیلومتری دانوب که در شمال اتریش از غرب به شرق جریان دارد، به جاذبه‌های توریستی اتریش، افزوده است.

در ادامه به معرفی 9مکان از جاذبه‌های گردشگری اتریش، می‌پردازیم:

کاخ شونبرون Schonbrunn Palace

کاخ شونبرون یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اتریش محسوب می‌شود. این کاخ از لحاظ عظمت و زیبایی با کاخ ورسای در فرانسه قابل مقایسه است. کاخ شونبرون اتریش دارای 1441 اتاق بوده و در بین سال‌های 1696 تا 1712 به دستور امپراطور لئوپولد اول ساخته شده است. این کاخ توسط ماریا ترزا به کاخ تابستانی تبدیل شد. محوطه این کاخ مملو از جاذبه‌های دیدنی مانند باغ پریوی (Privy Garden)، قدیمی‌ترین باغ وحش جهان، یک هزارتو و یک خانه تابستانی ساخته شده با سنگ مرمر در ارتفاع 60 متری تپه‌ای در روبروی کاخ است.

زادگاه موتسارت در زالتسبورگ Mozart’s Birthplace Salzburg

بسیاری از شهرهای اتریش ادعای وجود ارتباطی بین آن شهر و وولگانگ آمادئوس موتسارت دارند، ولی تعداد بسیار کمی از آنها از اهمیت زالتسبورگ برخوردار باشند. در این شهر می‌توانید در خیابان گترایده‌گاسه (Getreidegasse) پلاک نهم، از خانه‌ای که موتسارت در 27 یانوار سال 1756 متولد شد، بازدید نمائید. این خانه که امروزه تبدیل به موزه‌ای بنام زادگاه موتسارت (Mozarts Geburtshaus) شده، از یادگاری‌ها، سازها و نقاشی‌های این هنرمند پر شده است و یکی دیگر از مجبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اتریش به شمار می‌رود.

آدرس دیگری که به موتسارت نسبت می‌دهند، در خیابان مارکت‌پلاتس، پلاک 8 است که موتسارت در سال 1773 به آنجا نقل مکان کرده بود. محل اقامت موتسارت دارای صنایع دستی جالبی مربوط به دوران زندگی اوست  و همچنین جاییست که موتسارت نوازنده‌های برتر اروپا را تعلیم می‌داد وخودش اکثر سمفونی‌هایش را می‌نوشت.

پس از آن به میدان موتسارت (Mozart-Platz) می‌رسیم که بنای یادبودی از پسر محبوب زالتسبورگ در آن قرار دارد. شهر زالتسبورگ همچنین میزبان تعداد بسیاری فستیوال موسیقی بخاطر وجود این آهنگساز محبوب در این شهر است؛ مانند فستیوال هفته موتسارت (Mozart Week) که در ماه‌های یانوار و فبروار برگزار می‌شود و فستیوال شش هفته‌هفته‌ای زالتسبورگ (Salzburg Festival) در ماه‌های یونی و آوگوست. این فستیوال‌ها نیز خود از جاذبه‌های توریستی اتریش محسوب می‌شوند.

کاخ سلطنتی هوفبورگ Hofburg Imperial Palace

کاخ شگفت‌انگیز هوفبورگ در وین برای قرن‌ها محل جلوس امپراطوری هابسبورگ در اتریش بود. امروزه رئیس‌جمهور اتریش به کارهای مرتبط با دولت در همان اتاق‌هایی که زمانی متعلق به امپراطور یوزف دوم بود، رسیدگی می‌کند. تقریباً تمام حکمرانان اتریشی از سال 1275، چیزهایی را به معماری این کاخ اضافه نمودند، بنابراین نمونه‌های از معماری گوتیک، رنسانس، باروک، روکوکو و کلاسیسیسم در کاخ هوفبرگ به چشم می‌خورد. همین موضوع باعث شده کاخ هوفبرگ به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اتریش تبدیل شود.

همراه با میادین و باغ‌های هوفبرگ، کل مجموعه هوفبرگ حدود 59 هکتار وسعت دارد که دارای 19 حیاط و 2600 اتاق می‌باشد. از جاذبه‌های دیدنی کاخ هوفبروگ اتریش می‌توان به کلکسیون سلطنتی نقره (Imperial Silver Collection)، موزه سیسی (Sisi Museum) و آپارتمان‌های سلطنتی (Imperial Apartments) اشاره کرد.

شهر هالشتات HallStatt

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اتریش، شهر هالشتات، یک روستای کوچک و بسیار زیبا در ناحیه زالتسکامرگوت است که بخاطر تولید نمک، معروف می‌یاشد. از آنجاییکه که نمک از دوران گذشته خواهان زیادی برای جلوگیری از پوسیدن غذا و یا اضافه نمودن ادویه به غذا داشت، این روستا از ثروت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. ثروتی که از صنعت نمک بدست آمده برای زیباسازی و ایجاد جلوه‌های بصری شگف‌انگیز در این روستا، استفاده شده است. همچنین از آنجایی که بیشتر از دو هزار قبر ماقبل تاریخی در این ناحیه کشف شده، هالشتات مهد تمدن اتریش نیز به شمار می‌رود.

برای کسانی که قصد سفر به اتریش را دارند، بازدید از شهر هاشتات یکی از ضروریت‌ها محسوب می‌شود. هالشتات دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله میدان بازار زیبایی‌ست که ساختمان‌هایی از قرن شانزدهم در آن قرار دارند.

موزه آرامگاه امپراطور: ماکسیمیلیان اول The Emperor’s Tomb: Museum of Maximilian I

کلیسای Hofkircheدر شهر اینسبروک وین واقع شده و مقبره‌ی امپراطور ماکسیمیلیان اول (Emperor Maximilian I) که در سال 1519 فوت کرد، در این کلیسا قرار دارد. بسیاری مجسمه‌های درون این کلیسا را بهترین مجسمه‌های دوران رنسانس در آلمان می‌دانند و از همین رو یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری اتریش است. آرامگاه مرکزی شامل یک مجسمه‌ی برنز از امپراطور است که در یک اتاق با سنگ مرمر قرار گرفته. در کناره‌های تابوت، 24 برجسته‌کاری انجام شده که هرکدام نشانگر رویدادهایی در زندگی امپراطور است. علاوه بر آن 28 مجسمه‌ی برنز از وارثان امپراطور و معاصران (مانند مجسمه‌ای از شاه آرتور) وجود دارند.

سایر مجسمه‌های موجود در این کلیسا شامل 23 مجسمه برنز از قدیسان خاندان هابسبورگ و 20 یابود برنز از امپراطورهای رُم است. موزه ماکسیمیلیانیوم (Maximilianeum) نیز در شهر اینسبروک قرار دارد که شامل کلکسیون‌های جمع‌آوری شده توسط امپراطور ماکسیمیلان مانند مدارک و دارایی‌های او در زمان حکومتش است و علاقمندان به تاریخ و جاذبه‌های توریستی اتریش می‌توانند از آن بازدید کنند.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی The Spanish Riding School

تاریخ مدرسه سوارکاری اسپانیایی در اتریش به دوران امپراطور ماکسیمیلیان دوم باز می‌گردد. امپراطور برای اولین بار در سال 1592، اسب‌های لیپیتزان (Lipizzan) را به اتریش معرفی نمود. امروزه مدرسه سوارکاری اتریش تنها مکانیست که استایل سوارکاری کلاسیک توسط علاقمندان اشرافی، تعلیم داده می‌شود. تماشای نمایش معروف اسب‌سوران که از دوران چارلز ششم در اینجا برگزار میشد، یکی از بایدها هنگام بازدید از جاذبه‌های گردشگری اتریش است.

این ساختمان که در سال 1735 ساخته شد، سالن بزرگ و شگفت‌انگیز آن به وجود آمد تا اشراف زادگان مهارت‌های سوارکاری خود را به رخ دیگران بکشند. بلیط‌های این نمایش به سرعت به فروش می‌روند، پس برای بازدید از این سوارکاران ماهر بهتر است از قبل بصورت آنلاین اقدام به تهیه بلیط نمائید.

صومعه‌ی مِلک Melk Abbey

صومعه‌ی ملک یکی از معروف‌ترین عبادتگاه‌های موجود در جهان و از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری اتریش است. این صومعه بالای یک تپه ساخته شده و منظره‌ی خیره‌کننده‌ای به سوی رود دانوب دارد. عبادگاه سنت بندیکت نیز در این صوعه واقع شده است. سابقاً این صومعه را قلعه لئوپولد دوم می‌نامیدند. این صومعه پس از تکمیل فرآیند ساخت در سال 1089 به راهبان داده شده بود و آنها ملک را به مکانی برای آرامش و آموزش تبدیل کرده بودند. این مکان روحانی و آرامش‌بخش به نمونه‌ای فوق‌العاده از معماری باروک و طلوع موسیقی و آزادی هنر در آن دوران است.

جاده آلپی گروسگلوکنر Grossglockner Alpine Road

جاده آلپی گروسگلوکنر (گروسگلوکنا) یک جاده به چشم‌اندازهای بی‌نظیر است که شما را به مرکز گردشگری کایزر فرانتس یوزف (Kaiser Franz Josefs Höhe Visitor Center) می‌رساند. آنجا می‌توانید شاهد یک منظره‌ی بدون مانع از بلندترین کوه اتریش، یعنی کوه گروسگلوکنر داشته باشید. جاده آلپی گروسگلوکنر دارای عوارضی است، اما چشم‌اندازی که در بالای این جاده شاهد خواهید بود، ارزش پرداخت عوارضی جاده را دارد. این جاده معمولاً از ابتدای ماه مای تا آخر اکتوبر باز بوده و برای علاقمندان به بازدید از جاذبه‌های توریستی اتریش، گزینه‌ی مناسبی است.‌

آبشارهای کریمل Krimml Waterfalls

کریملر آخ (Krimml Ache) در سه آبشار دیدنی مختلف و از ارتفاع ۳۸۰ متری فرو میریزد و برای روستای مجاور خود یعنی کریمل (Krimml)، مناظر توریستی زیبایی خلق کرده است. کریمل در ارتفاع ۱۰۷۶ متری، بر فراز سالتساختال (Salzachtal) و در یک دره جنگلی واقع شده و مکانی شگفت‌انگیز برای شیفتگان طبیعت و پیاده‌روی است که چند روزی را در این مکان سپری کنند. منطقه کریمل به مهم‌ترین جاذبه طبیعی اتریش تبدیل شده است.

 علاوه بر مسیرهای شگفت‌انگیز برای پیاده‌روی به سمت آبشار، صعود به شت‌بروکه (Schettbrücke) و سپس ادامه‌مسیر به سمت تاورن‌هاوس کریملر (Krimmler Tauernhaus) نیز یکی از گزینه‌های مناسب در این منطقه گردشکری اتریش به شمار می‌رود. از این ناحیه به بعد، کوهنوردان حرفه‌ای می‌توانند از کوه 2911 متری گلوکن‌کارکوپف (Glockenkarkopf) بالا رفته و به مرز ایتالیا برسند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه جاذبه‌های گردشگری اتریش به صفحات جاذبه‌های طبیعی اتریش، زیباترین شهرهای اتریش، قلعه و کاخ‌های اتریش و موزه‌های اتریش مراجعه نمائید.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید