اهمیت دادن به مرزها و مهاجرت در اتحادیه اروپا توسط اتریش

تاریخ ثبت خبر :4/7/2018


در یک جلسه مطبوعاتی و کنفرانس خبری که در تاریخ 9 مارچ 2018 برگزار شد، صدراعظم اتریش سباستین کورز به همراه وزیر امور خارجه این کشور کارین نیزل و نماینده این کشور در اتحادیه اروپا گرنوت بلومل در نشستی مطبوعاتی در حضور خبرنگاران بر این مسئله تاکید کردند. 
سباستین کورز که دولتی ائتلافی شامل اعضای حزب آزادی را اداره می کند، تنها رهبری است در اروپای غربی که در اعضای دولتش وزرایی از احزاب راست تندرو وجود دارند. گفته می شود که بحران پناهندگان در اروپا در سالهای اخیر به قویتر شدن و حتی روی کار آمدن احزاب راست گرا کمک بسیاری کرده از جمله اتریش. 
 ریاست اتحادیه اروپا بصورت چرخشی است و هر 6 ماه یک کشور ریاست آنرا بر عهده دارد. گفته می شود که برخی از اعضای اتحادیه اروپا در زمینه پذیرش پناهندگان و اقامت آنها هیچ همکاری نکرده اند و از پذیرفتن پناهجویانی که قصد دریافت ویزا و اقامت اروپا را داشته اند، بطور کامل سر باز زده اند. از جمله لهستان و مجارستان. تحلیل گران مسائل سیاسی پیش بینی می کنند که این کشورها در آینده بتوانند با دولت فعلی اتریش یکصدا شده و با یکدیگر علیه سیاست های پذیرش مهاجران غیرقانونی در این قاره، عمل کنند. به خصوص مجارستان که روابط بسیار نزدیکی با دولت راست گرای اتریش به رهبری سباستین کورز دارد.