تظاهرات و مخالفت ها با دولت راست گرای اتریش به دلیل سیاست‌های جدید مهاجرت

تاریخ ثبت خبر :4/7/2018

"سوزان شول" 68 ساله یکی از این تظاهرکنندگان است که در تظاهراتی که ده ها هزار نفر در آن بر ضد سیاست های مهاجرتی دولت این کشور شرکت داشتند، حضور داشته. 
وی فرزند دو نجات یافته از هولوکاست است و در حال حاضر عضو گروهی به نام "مادربزرگ ها بر علیه راست" است. وی از سیاست های پوپولیستی و راست گرایانه دولت اتریش در ماه های اخیر نسبت به پناهندگان و مهاجران و تغییر قوانین اخذ ویزای اتریش و اقامت در این کشور عضو اتحادیه اروپا نگران است. 
 وی عقیده دارد که سیاست های جدید دولت اتریش در زمینه مهاجرت، بر ضد مسلمانان و پناهچویان است. "شول" می گوید: "ما گروهی از زنان مسنی هستیم که به خیابان ها آمدیم بدلیل اینکه بیشتر کسانی که شاهد حکومت نازی ها بوده اند، دیگر زنده نیستند و به عنوان نسل دوم ما این وظیفه را داریم که به مردم یادآوری کنیم که مردم چه بلاهایی را می توانند بر سر یکدیگر بیاورند"
بسیاری از پلاکاردها و شعارهای این گروه بیان گر این است که مقامات جدید این کشور از جمله سباستین کورز و هاینز کریستیان استراشه را با نازی ها مقایسه می کردند. علاوه بر تغییرات قوانین مهاجرت به اتریش، بسیاری از تظاهر کنندگان هم در اعتراض به سیاست های جدید این کشور در رابطه با کاهش خدمات اجتماعی و یا کاهش مالیات ها به نفع ثروتمندان شعارهایی را می دادند. 
سوزان شول می افزاید: "بسیاری از رای دهندگان در انتخابات اکتبر (که منجر به روی کار آمدن دولت دست راستی در این کشور شد) از این که چه کار دارند می کنند، درک درستی نداشتند"
این تظاهرات تا میدان معروف هلدن پلاتز (میدان قهرمانان) ادامه یافت. جایی که کاخ سلطنتی آخرین پادشاهان اتریش تا زمان جنگ جهانی اول در یک طرف آن و در طرف دیگر 80 سال پیش بیش از دویست هزار نفر پس از ضمیمه شدن اتریش به خاک آلمان نازی، به استقبال آدولف هیتلر رفتند.