وزیر مهاجرت جدید اتریش وعده داد در زمینه مهاجران غیرقانونی سختگیرانه عمل کند

تاریخ ثبت خبر :4/7/2018

"هربرت کیکل" که وزیر کشور اتریش است عضو حزب راست گرای "آزادی" است و در اواخر سال 2017 به این سمت دست یافته است. وی قول داده تا به پذیرش پناهجویان در اتریش پایان دهد و جلوی موج پناهندگی به اتریش را بگیرد. 
در نشست شورای وزیران دولت اتریش، هربرت کیکل اعلام کرده که دولت جدید باید هر چه سریعتر در زمینه اخراج کسانی که درخواست پناهندگی آنها از اتریش مردود شده، اقدام کند. وی در ادامه به آمارهایی اشاره کرد که در سال 2016 میلادی، میزان جرائم در اتریش 13% افزایش یافته که بیشتر آنها را مهاجران و پناهندگان خارجی مرتکب شده اند. 
وی همچنین در ادامه صحبت هایش گفت که از این پس با اعمال سیاست های بسیار سختگیرانه بر روی پناهندگان، دیگر اتریش تبدیل به محل عبور غیرقانونی آنها به سمت سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نخواهد بود. 
وی این کار را کنترل و جلوگیری از ورود عده زیادی از اتباع خارجی با رفتارهای ناهنجار و غیر اجتماعی خواند. وی حتی پیشنهاد داده تا دولت بتواند مکالمات و ارتباطات موبایل های مهاجران و پناجویان خارجی که تاکنون موفق به اقامت در اتریش و دریافت ویزای این کشور شده اند را کنترل کند تا از هرگونه ارتکاب به خلاف و یا شورش و بروز ناآرامی توسط آنها براحتی مطلع شود. 
گفته می شود که این وزیر دولت اتریش، چندی پیش پیشنهاداتی مبنی بر استفاده از اشعه X جهت مشخص شدن سن دقیق افرادی که درخواست پناهندگی به اتریش داده اند، را ارائه کرده که این پیشنهاد وی بسیار جنجال برانگیز شد. از طرف دیگر وی بارها در صحبت هایش اعلام کرده که پروسه رسیدگی به پرونده های مهاجرت و پناهندگی و همچنین اخراج پناهندگان سریعتر انجام شود.