دانشگاه آلپن آدریا کلاگن‌فورت

دانشگاه کلاگن‌فورت با نام کامل دانشگاه آلپن آدریا کلاگن‌فورت (به آلمانی: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt، به انگلیسی: University of Klagenfur) یا به اختصار AAU، یک دانشگاه دولتی در اتریش است که بزرگترین دانشگاه ایالت کرنتن یا کارینتیا محسوب می‌شود. دانشکده‌های دانشگاه کلاگن‌فورت علاوه بر قرار داشتن در شهر کلاگن‌فورت، در دو شهر بزرگ وین و گراتس نیز واقع شده است. اقدام به ساخت دانشگاه کلاگن‌فورت اتریش در سال 1964 آغاز و در سال 1970 به سرانجام رسید. امروزه دانشگاه آلپن آدریا کلاگن‌فورت دارای حدود 12.000 دانشجو و چهار دانشکده است.

تاریخچه دانشگاه کلاگن‌فورت

در سال 1970 پارلمان اتریش دستور شروع به کار یک کالج آموزشی در کلاگن‌فورت را صادر کرد. در سال 1972 به این دانشگاه اجازه‌ی اعطای مدرک دکترا داده شد. طی سال‌ها 1973 تا 1978، اولین مدارک لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و صلاحیت تدریس به دانشجویان اعطا شدند. در سال 1975 نام دانشگاه به دانشگاه علوم آموزشی (Universität für Bildungswissenschaften) تغییر پیدا کرد و در سال 1983 تبدیل به دانشگاه کلاگن‌فورت شد.

در سال 2004 دانشکده مطالعات بین‌رشته‌ای به دانشگاه کلاگن‌فورت اضافه شد که دانشجویان می‌توانند برای مقاصد تحصیلی و تحقیقاتی با دانشگاه‌ وین، دانشگاه گراتس و دانشگاه اینسبروک در ارتباط بوده و از آنها بهره ببرند. در همان سال بطور رسمی به این دانشگاه لقب دانشگاه آلپن آدریا کلاگن‌فورت را دادن، هرچند نام اصلی دانشگاه همان دانشگاه کلاگن‌فورت است. در سال 2007، دانشکده چهارم، دانشکده علوم فنی، به آن اضافه شد که تمرکز آن در زمینه‌های انفورماتیک، فناوری اطلاعات، تکنولوژی و مباحثی از این قبیل است.

رتبه دانشگاه کلاگن‌فورت

از آنجایی که دانشگاه کلاگن‌فورت اتریش اهداف اصلی خود را روی تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات قرار داده و خبری از علوم کلاسیک یا علوم طبیعی در دپارتمان‌های دانشگاه کلاگن فورت نیست، همین موضوع باعث افت رنک این دانشگاه میان دیگر دانشگاه‌های برتر اتریش شده. اما دانشگاه کلاگن‌فورت طبق آمار QSدر سال 2017 همچنان میان 1000 دانشگاه برتر جهان قرار داشت و رتبه‌ای در بازه 751 تا 800 را از آن خود کرده بود. همچنین دانشگاه کلاگن‌فورت در لیست 150 دانشگاه جوان همین موسسه آماری در سال 2018 وجود داشت و رتبه‌ی آن در بازه 50 دانشگاه سوم بود.

دپارتمان و دانشکده‌های دانشگاه کلاگن‌فورت

دانشگاه کلاگن‌فورت از چهار دانشکده اصلی تکشیل شده و هرکدام از دانشکده‌های دانشگاه کلاگن‌فورت، دارای چند دپارتمان می‌باشند. دانشکده‌های دانشگاه آلپن آدریا کلاگن‌فورت اتریش بصورت زیر است:

1)     دانشکده علوم انسانی (Fakultät für Kulturwissenschaften) یا به اختصار KuWi، دارای 12 دپارتمان از جمله دپارتمان زبان انگلیسی، آنالیز فرهنگی، زبان آلمانی، تاریخ، فلسفه، روانشناسی و غیره است.

2)     دانشکده مدیریت و اقتصاد (Fakultät für Wirtschaftswissenschaften) یا به اختصار WiWi، از 9 دپارتمان مانند مدیریت کسب و کار، اقتصاد، مدیریت اقتصادی، مدیریت نوآوری و کارآفرینی، حقوقی و غیره تشکیل شده است.

3)     دانشکده مطالعات میان‌رشته‌ای (Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung) که به اختصار IFFنامیده می‌شود، از پنج دپارتمان توسعه آموزشی و مدارس، مراقبت تسکینی و اخلاق سازمانی، مطلالعات علوم و تکنولوژی، ارتباطات علمی و تحقیقات دانشگاهی و دپارتمان بوم‌شناسی اجتماعی تشکیل شده است.

4)     دانشکده علوم فنی (Fakultät für Technische Wissenschaften) که آن را بصورت مختصر با TeWiنمایش می‌دهند، دارای 9 دپارتمان از قبیل انفورماتیک کاربردی، سیستم‌های انفورماتیک، فناوری اطلاعات، ریاضیات، سیستم‌های شبکه‌بندی و جاسازی شده، آمار و غیره است.

تصاویر دانشگاه کلاگن‌فورت اتریش

وبسایت و آدرس دانشگاه آلپن آدریا کلاگن‌فورت

Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, Universitätsstraße 65-67, 9020, Klagenfurt am Wörthersee, Österreich

Tel. +43-463-270-0

aau.at

aau.at/en

برای اطلاعات بیشتر به صفحات هزینه تحصیل در اتریش و هزینه زندگی در اتریش مراجعه نمائید.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید