دانشگاه کارل فرانتستس گراتس

دانشگاه گراتس با نام کامل دانشگاه کارل فرانتستس گراتس (به آلمانی: Karl-Franzens-Universität Graz، به انگلیسی: University of Graz) در شهر گراتس اتریش واقع شده. دانشگاه گراتس قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه ایالت اشتایرمارک به شمار رفته و همچنین دومین دانشگاه قدیمی و بزرگ در اتریش پس از دانشگاه وین محسوب می‌شود.. در سال تحصیلی 2015/2014، دانشگاه گراتس دارای حدود 32.000 دانشجو بوده که 14% از آنها را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دادند.

تاریخچه دانشگاه گراتس

دانشگاه گراتس اتریش در سال 1585 توسط آرشیدوک چارلز دوم اتریش تاسیس شد. در ابتدا این دانشگاه اغلب توسط کلیسای کاتولیک کنترل میشد. در سال 1782 توسط امپراطور یوزف دوم بخاطر کنترل بر مؤسسات آموزشی، بسته شد. در آن سالها دانشگاه گراتس به مرکزی برای آموزش خدمتکاران و پرسنل بیمارستان‌ها تبدیل شده بود. سپس در سال 1827 دوباره توسط امپراطور فرانسیس اول بعنوان دانشگاه گراتس شروع به کار کرد. به همین دلیل به این دانشگاه نام دانشگاه کارل فرانتسنس گراتس به معنای دانشگاه چارلز-فرانسیس دادند.

رتبه دانشگاه گراتس

دانشگاه گراتس در زمینه هنر و علوم انسانی بالاترین مقام را کسب نموده. در سال 2012 طبق آمار QSدر رتبه 175 قرار داشت. دیگر دانشکده‌های دانشگاه گراتس رتبه‌های پائین‌تری به نسبت دانشکده هنر و علوم انسانی کسب کردند.

دپارتمان و دانشکده‌های دانشگاه گراتس

دانشگاه گراتس ابتدا دارای 4 دانشکده بود و سپس در سال 2002، به شش دانشکده ارتقا یافت. شش دانشکده دانشگاه گراتس بصورت زیراند:

1)     دانشکده الهیات کاتولیک - Katholisch-Theologische Fakultät

2)     دانشکده حقوق - Rechtswissenschaftliche Fakultät

3)     دانشکده علوم اجتماعی، کسب و کار و اقتصاد - Sozial- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

4)     دانشکده هنر و علوم انسانی - Geisteswissenschaftliche Fakultät

5)     دانشکده علوم طبیعی - Naturwissenschaftliche Fakultät

6)     دانشکده علوم محیطی، محیطی و آموزشی - Umwelt-, Regional- und Bildungswissenschaftliche Fakultät

دانشکده پزشکی دانشگاه گراتس در سال 2002 از این دانشگاه جدا شده و در سال 2004 توانست بصورت مستقل دانشگاه پزشکی گراتس را تشکیل دهد. علاوه بر آن، دانشگاه گراتس دارای دانشکده‌ای جداگانه برای مهندسی نیست، اما دانشگاه فنی گراتس که تخصص اصلی آن در زمینه مهندسی و تکنولوژی است و دانشگاه گراتس با همکاری یکدیگر به دانشجویان این رشته‌ها اعطای مدرک می‌کنند که خود در اتریش بی‌نظیر است. همکاری این دو دانشگاه را NAWI Grazنامیده‌اند.

تصاویر دانشگاه گراتس

وبسایت و آدرس دانشگاه گراتس

University of Graz, Universitätsplatz 3, 8010 Graz, Österreich

Tel. +43 (0)316 380 - 0

uni-graz.at

uni-graz.at/en/

برای اطلاعات بیشتر به صفحات هزینه تحصیل در اتریش و هزینه زندگی در اتریش مراجعه نمائید.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید