کارکنان کلیدی خویش‌فرما

شهروندان کشورهای ثالث می‌توانند بعنوان کارکنان کلیدی خویش‌فرما برای دریافت اقامت دائم اتریش و کارت قرمز سفید قرمز اتریش اقدام نموده، اگر شغل آنها بیشتر از اینکه دارای سود عملیاتی باشد، دارای سود اقتصاد کلانی باشد. این درصورتیست که:

·         سرمایه اصلی آن کارمند کلیدی به شرکت او در اتریش انتقال یابد

·         شغل ایجاد شده باعث اشتغال‌زایی شود یا موقعیت‌های شغلی موجود در دیگر شرکت‌های اتریشی را بخطر نیندازد.

·         شرکت آن کارمند کلیدی، از اهمیت بالایی در منطقه برخوردار باشد.

برای کارکنان کلیدی خویش‌فرما، سیستم امتیازبندی وجود ندارد.

کجا فرم درخواست ویزای اتریش برای کارمندان کلیدی خویش‌فرما را پر نمایم؟

متقاضیان دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش بعنوان کارمندان کلیدی خویش‌فرما می‌توانند از طریق سفارت اتریش در همان کشور مبدأ نسبت به اخذ اقامت دائم اتریش اقدام نمایند. همچنین افرادی که مجاز به مهاجرت به اتریش بدون ویزای اتریش بوده و یا دارای یک عنوان اقامتی در اتریش می‌باشند، می‌توانند شخصاً با مراجعه به ادارات مربوطه، نسبت به دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز اقامت اتریش برای کارکنان کلیدی خویش‌فرما

هنگام درخواست کارت قرمز سفید قرمز اتریش برای کارمندان کلیدی خویش‌فرما، به مدارک زیر نیاز دارید.

·         پاسپورت معتبر

·         شناسنامه یا مدارکی از این قبیل

·         عکس 3 در 4 که از مدت گرفته شدن آن، بیشتر از 6 ماه نگذشته باشد.

·         مدارکی مربوط به داشتن محل اقامت در اتریش (مانند اجاره‌نامه، سند ملکی و ...)

·         مدارکی مربوط به پوشش بیمه سلامت

·         مدارک مربوط به تمکن مالی (لیست تراکنش بانکی، فیش حقوقی و ...)

برای ارزیابی شغل ایجاد شده توسط متقاضی برای بررسی میزان سود اقتصادی آن حرفه، باید مدارک زیر نیز ارائه شوند:

·         مدارکی از قبیل تحلیل بازار اتریش، وضعیت رقبای شرکت و محل تأسیس شرکت و مدارکی که یک تحلیلگر بتواند از طریق آنها، پلن کسب و کاری (Business Plan) شما را متوجه شود. اینکه هدف شما از تأسیس شرکت در اتریش چیست.

·         مدارکی مربوط به انتقال سرمایه اصلی کارمند کلیدی به شرکت خود در اتریش که نشان‌دهنده ایجاد شغل‌های جدید و به خطر نینداختن شغل‌های موجود در اتریش باشند.

·         مدرک لازم برای صلاحیت خوداشتغالی حرفه‌ای

·         قراردادهای شرکت و / یا

·         مجوزهای ساخت و ساز (Gewerbeberechtigungen)، درصورت نیاز

نکته مهم: اصل و کپی تمام موارد بالا (درصورت وجود) باید ارائه شوند. اگر این مدارک به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه نشده‌اند، باید پیش از ارائه به سفارت، توسط دفاتر دارالترجمه رسمی به زبان آلمانی یا انگلیسی (ترجیحاً آلمانی) ترجمه شوند. سفارت اتریش مدارک شما را بررسی نموده و سپس مدارک را برای ارزیابی در سیستم امتیازدهی به Public Employment Serviceمی‌فرستد.

چه زمانی کارت قرمز سفید قرمز صادر می‌شود؟

کارت قرمز سفید قرمز اتریش پس از اینکه اداره AMSمیزان تطابق شغل شما در اتریش با تخصص شما و میزان د رآمد را بررسی و تأیید کند، می‌توانید کارت قرمز سفید قرمز اتریش را دریافت نمایید. اداره AMSموارد زیر را بررسی می‌کند

·         میزان سود اقتصادی شرکت شما

·         انتقال سرمایه شما به اتریش

·         میزان اشتغال‌زایی شرکت شما

اگر تمام موارد بالااز نظر AMSقابل قبول بودند، می‌توانید برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش اقدام نمائید. اگر درخواست شما قبول شود، سفارت اتریش فوراً به اطلاع شما می‌رساند تا اقدامات لازم را انجام دهید. کسانی که برای ورود به اتریش نیاز به اخذ ویزای اتریش را دارند، باید به منظور اقامت در اتریش، ابتدا ویزای دی (Visa D) را دریافت نمایند.

کارت قرمز سفید قرمز اتریش که 12 ماه اعتبار دارد، دارنده‌ی آن را مجاز به اقامت در اتریش و انجام یک شغل خویش‌فرما بنا به شرایط مشروح در فرم درخواست، می‌کند.

پس از گذشت 12 ماه چه نوع عنوان اقامتی اتریش صادر می‌شود؟

کارکنان کلیدی خویش‌فرما می‌توانند در اولین سال اقامت در اتریش کارت قرمز سفید قرمز داشته باشند و پس از آن برای دریافت Niederlassungsbewilligung(کارت اجازه اقامت) اقدام نمایند. این کارت دارنده را مجاز به اقامت در اتریش و انجام شغل خویش‌فرمای خود می‌کند.

پس از گذشت کامل دو دوره یک ساله از کارت Niederlassungsbewilligung، متقاضی می‌تواند آن را برای یک دوره سه ساله و اقامت دائم اتریش تبدیل نماید.

آیا یک کارمند کلیدی خویش‌فرما می‌تواند نزد یک کارفرما مشغول به کار شود؟

به منظور انجام یک شغل نزد یک کارفرمای دیگر، کارمند کلیدی خویش‌فرما می‌تواند اقامت اتریش خود را به کارت قرمز سفید قرمز برای کارکنان باتخصص بسیار بالا، سایر کارکنان کلیدی یا کارکنان متخصص در شغل‌های دارای کمبود تغییر (Zweckwechsel) دهد. به این منظور برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز هرکدام از موارد گفته شده، باید امتیازات لازم مربوط به آن را دریافت کند.

هزینه دریافت اقامت دائم اتریش برای کارمندان کلیدی خویش‌فرما در اتریش

·         کارت قرمز سفید قرمز اتریش: 100

·         هزینه دریافت اطلاعات شخصی (عکس و امضا): 20

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید